Zambujeira do Mar, rondje om de camping 2, zachtfruitroute.

Photo ofZambujeira do Mar, rondje om de camping 2, zachtfruitroute. Photo ofZambujeira do Mar, rondje om de camping 2, zachtfruitroute. Photo ofZambujeira do Mar, rondje om de camping 2, zachtfruitroute.

January 21, 2019
January 2019

•   4 3 Reviews

near Zambujeira do Mar, Beja (Portugal)

Deze ronde vanaf de camping lukt een stuk beter dan de eerste ronde.

We gaan een weggetje eerder rechts af en lopen dan weer naar het beekje in het dalletje.

Er staan 2 campers in de struiken opgesteld die naar het lijkt hier semipermanent verblijven.
Werken waarschijnlijk ook ergens in de giga kassen waar de omgeving mee volgebouwd wordt.

in deze plastic kassen worden zachtfruit soorten geteeld zoals Framboos, Blauwe bes en Aardbei.

We lopen ongevraagd door en langs de complexen en zien dat er druk gesnoeid wordt.
Voor de foto zien we ook een kas die nog niet gekortwiekt is en kunnen we een leuk plaatje schieten van de frambozenstruiken.

We vervolgen de zandpaden en lopen langs een mega veld met witte verhoogde bedden.
Het blijken jonge aardbeien van de koude grond te zijn.

Na dit veld komen we bij het strand van Zambujeira terecht en kan Saar weer vermaakt worden met zand gooien in de branding.

Uitgespeeld lopen we weer richting camping.

Hier een landweg op

Vanaf de camping is het de 2e rechts daar waar de gympen aan de stroomdraad hangen.

De eerste kassen zachtfruit

PictographBeach Altitude 48 ft

Strand van Zambujeira do mar

• Photo of Ruud en Anna
    Ruud en Anna Sep 12, 2020

Dank voor deze wandeling. Wij hebben deze route gebruikt voor ons hardlooprondje. Dat ging goed tot de zware zandpaden kwamen. We gaan nog uitzoeken of dat iets beter kan. Leuk de aardbeien en frambozen. Er werd volop geoogst.

Wicky en Erick Sep 12, 2020

Hallo Ruud en Anna, dank voor jullie aardige commentaar. In de link heb ik misschien nog meer aardige wandelingen staan. Kijk maar eens rond. De routes zijn per provincie geordend. Wij zullen jullie ook gaan volgen. Hartelijke groet, Erick en Wicky.

• Photo of haroldlensing
    haroldlensing Oct 29, 2021

Hi Erick, leuke wandeling en geeft een goed beeld van de kasteelt van zacht fruit, mn frambozen. Wel een opmerking; we moesten halverwege jouw uitgezette route verlaten, want er waren tussen de percelen kassen hekken geplaatst en was er was even verderop een nieuw weggetje en jouw route was nu bebouwd land🤨

Een stukje van de route halverwege is nu verlegd

Wicky en Erick Oct 29, 2021

Hallo Harold, leuk weer van jullie te vernemen en bedankt voor de aanvullende update. Nog veel plezier in het Portugese en wellicht weer tot een volgende keer. Hartelijke groet, Erick.

• Photo of Linda Neijhof
    Linda Neijhof Apr 1, 2023

Dit was onze eerste kennismaking met Wikiloc. Erg leuk. De percelen aardbeien zijn inderdaad veel uitgebreid dus we hebben wat lopen dwalen en over hekken geklommen om weer op de route te komen. Maar top👍👍👍

Wicky en Erick Apr 1, 2023

Hallo Linda, dank voor jouw commentaar en de sterren. Ook leuk om elkaars volger te worden👍.
    Trouwens de afbeelding van jullie hond op de cover van jullie reservewiel is erg leuk👀.
    Hartelijke groet van Wicky en Erick.👋

• Photo of Linda Neijhof
    Linda Neijhof Apr 2, 2023

Wat een leuke reactie, dankjewel. Ik ben nog niet zo handig met de app, ben helemaal verbaasd om hier een reactie te lezen over onze auto? Hoe dan? Vrolijke groet 👋