Zambujeira do Mar, camping naar ooievaars-uitkijkpunt

Photo ofZambujeira do Mar, camping naar ooievaars-uitkijkpunt Photo ofZambujeira do Mar, camping naar ooievaars-uitkijkpunt Photo ofZambujeira do Mar, camping naar ooievaars-uitkijkpunt

January 19, 2019
January 2019

near Zambujeira do Mar, Beja (Portugal)

Korte leuke wandeling vanaf de camping Zambujeira naar het uitkijkpunt aan de kust.
Hier bevinden zich een tiental ooievaars op diverse nesten.

Toen wij hier gisteren langs liepen op de Rota Vicentina van Almograve naar Zambujeira do Mar was er geen enkele ooievaar te zien en hadden we ook niet direct door dat dit een spot was.
Wij hoorden pas gisteravond dat het een pleisterplaats is.
Vandaag was het geluk met ons getuige de foto's.

Vanaf het uitzichtpunt lopen we pal langs de kliffen weer richting het dorp en komen vanzelf weer op de Vicentina-route terecht richting het strand.

Nu dalen we de 181 treden af om op het strand te spelen. Saartje staat natuurlijk als eerste beneden te hippen en we gooien weer stenen in de best wel hoge golven.
Stoer als ze is gaat ze er achter aan en verzuipt bijna in de woeste branding.
Een beetje beduusd staat ze weer op het droge maar wil er gelijk weer in. Maar even niet meer nu.

We klimmen weer omhoog en via de kapel en de hoofdstraat gaan we terug naar de camping.

PictographBirding spot Altitude 93 ft

Ooievaarsklif

Bij dit uitkijkpunt nestelen zeker 9 paartjes op de steile klif. 2 paartjes op de kleine klif vooraan en 7 paartjes op de lange klif daarachter.

PictographBeach Altitude 113 ft

PictographBeach Altitude 103 ft
Photo of186 treden naar beneden en ook weer omhoog Photo of186 treden naar beneden en ook weer omhoog Photo of186 treden naar beneden en ook weer omhoog