ZAMBAK YOLU (ROTA – 2 ) KEFKEN – KERPE - SEYREK

Photo ofZAMBAK YOLU (ROTA – 2 ) KEFKEN – KERPE - SEYREK Photo ofZAMBAK YOLU (ROTA – 2 ) KEFKEN – KERPE - SEYREK Photo ofZAMBAK YOLU (ROTA – 2 ) KEFKEN – KERPE - SEYREK

February 2, 2022
February 2022

near Kerpe, Kocaeli (Türkiye)

ZAMBAK YOLU ( KANDIRA - AĞVA )
Adını bu bölgede endemik bir tür olan Kum Zambaklarından (Ağustos – Ekim arası çiçek açar ) alan rota Ağva - Kandıra Babalıya kadar uzanan denize sıfır konumda yaklaşık 80 km parkurdur. Parkur denize sıfır olduğundan onlarca koyu içermektedir.
ROTA - 1 : BABALI – PEMBE KAYALIKLAR - KEFKEN : 20 KM

KERPE DOĞAL HAVUZ

PictographRiver Altitude 13 ft

SARISU ÇAYI

SARISU ÇAYI KERPE : Kerpe, Marmara bölgesinde yaz tatilleri için tercih edilen, tatilcilerin popüler gezi rotalarından biri. Temiz denizi, sahilleri ve doğası ile Kerpe'de keyifli bir tatil yaparken çevrenin güzelliklerini de keşfedebilirsiniz. Kerpe'de gezmenizi önerdiğimiz ilk yerlerden biri Kerpe plajları. Merkezde bulunan Kerpe Plajı denize girmek için aileleerin en çok tercih ettiği sahil. Gün içinde genellikle kalabalık olan Kerpe Plajı'nda restoranlar da bulunuyor. KERPE plajı, 2016 yılında aldığı MAVİ BAYRAK ile sizlere sunduğu eşsiz doğa harikası yapısıyla başınızı döndürmeye devam etmektedir. Kandıra 'nın en çok tercih edilen plajlarından olan Kerpe plajı, Mavi bayrağı ile bu ünvanını dahada perçinlemiş durumdadır. Eğer daha sakin ve sessiz bir plajda denizin keyifini çıkarmak isterseniz Kerpe Miço Cennet Koyu'nu gezebilirsiniz. Orman içinden kısa bir yürüyüşle ulaşılan Miço Limanı'nı görmenizi öneriyoruz. Kerpe plajları arasında Kerpe Sarısu da gezip keşfedebileceğiniz bir sahil şeridi. Kerpe gezilecek yerler arasında yörenin ünlü doğal güzelliği Kerpe Kartal Kayaları var. Denizin aşındırması sonucu bugünkü şekillerini alan Kartal Kayaları'nu Kerpe geziniz sırasında mutlaka görmenizi öneriyoruz. Eğer Kerpe'ye tepeden bakmak isterseniz Kerpe Babadağı'na çıkmanızı öneriyoruz. Merkeze yaklaşık 4 km uzaklıkta bulunan ve 400 metre yükseklikteki Babadağı'nda doğa ile iç içe vakit geçirebilir, Karadeniz sahilinin enfes manzarasının tadını çıkarabilirsiniz.

PictographBeach Altitude 14 ft

SARISU PLAJI

PALAMAR KOYU 8

PictographBeach Altitude 0 ft

SEYREK SAHİLİ

PictographCastle Altitude 40 ft

SEYREK KALESİ

SEYREK KALESİ Kocaeli'nin Kandıra sahilleri ilginç kaya oluşumları küçük koyları orman dokusu ile gerçekten gezilmesi görülmesi,hatta imkanlar dahilinde yaşanılası bir yer.Kandıra sahillerine sadece bu ilginç kaya oluşumlarını görmek yaz döneminde görkemli gün batımlarını izlemek için bile ziyaret edilebilir. Parkurun bitim noktasına yakın bölümde Sarısu Deresi'nden başlayıp Ağva'ya kadar olan alan geyik ve karaca koruma bölgesidir.Ayrıca Seyrek Koyun'da antik dönemden kalan kale kalıntıları bulunur. Küçük bir yarımada şeklinde denize uzanan ve küçük bir liman oluşturan Seyrek Kalesi’nin Bizanslılar tarafından yapıldığı düşünülmektedir. Eski çağlardan beri bir iskele vazifesi görmektedir. Ayrıca üzerinde II. Dünya Savaşı’nda kullanılmış olabileceği düşünülen koruganlar (Siperler) bulunmaktadır.

• Photo of suaatarslan
    suaatarslan Mar 15, 2022

Erol hocamin emeklerine sağlık her rotada olduğu gibi mükemmel bir rota yapmış.Ancak maalesef ilerleyen zaman süresinde rota üstünde bazı otel ve kurumların kendilerince aldıkları güvenlik önlemleri (çitler dikenli teller) yüzünden yurunmeyecek duruma gelmiş rotanın Miço köyü ve Sarısu bölümleri çit ve tel örgüler yüzünden geçilmez hal almış durumda.

İkinci etabın bu durumlar göz önüne alinarak yeniden düzenlenmesi gerekli aksi halde kilometrelerce asfaltta yürümek gerekiyor.Tescilli bir rota olduğunu düşündüğüm Zambak Yolu 2.etabi için gerekirse yerel yetkililerin desteği alinarak yeniden düzenlenmesi gerektiği kanaatindeyim.

ozgurcedoga May 24, 2022

Hocalarım 5 Haziranda 25 kişi ile rotada liderlik etmek istiyorum. Rotadaki geçiş engelleri kaldırıldı mı acaba? Nasıl öğrenebilirim? iletişim kurmak istersek telefonum 506 801 33 91 Özgür Kayı

erolgeygel May 24, 2022

2 hafta önce gittiğimizde rota üzerinde Tel örgüler duruyordu. Biz içinden geçmek zorunda kaldık. Bazı yerlerde işaretler kaybolmuş. Ancak yinede rota yürünebilir. Çok sık çalılıkların içinden geçiyor.

ozgurcedoga May 24, 2022

Erol hocam bu zaman zarfında düzenlendiğini sanmıyorum. Bu zorluklar size göre rotanın keyfini çok kaçırıyorsa, başka bir plan yapmalıyım. Ne dersiniz?

erolgeygel May 24, 2022

Bölge çok güzel bir bölge ancak ilk kez doğa yürüyüşüne katılacaklar biraz sıkıntı çekebilir. Tercih sizin

ozgurcedoga May 24, 2022

Çok teşekkür ederim hocam. Tecrübeli yürüyüşçüleri tercih edeceğiz. Sizi takipteyim, esen kalın 👍🏼