ZAMBAK YOLU (ROTA – 1 ) BABALI – PEMBE KAYALIKLAR - KEFKEN

Photo ofZAMBAK YOLU (ROTA – 1 ) BABALI – PEMBE KAYALIKLAR - KEFKEN Photo ofZAMBAK YOLU (ROTA – 1 ) BABALI – PEMBE KAYALIKLAR - KEFKEN Photo ofZAMBAK YOLU (ROTA – 1 ) BABALI – PEMBE KAYALIKLAR - KEFKEN

February 2, 2022
February 2022

near Arifağa, Sakarya (Türkiye)

ZAMBAK YOLU ( KANDIRA - AĞVA )
Adını bu bölgede endemik bir tür olan Kum Zambaklarından (Ağustos – Ekim arası çiçek açar ) alan rota Ağva - Kandıra Babalıya kadar uzanan denize sıfır konumda yaklaşık 80 km parkurdur. Parkur denize sıfır olduğundan onlarca koyu içermektedir.
ROTA - 1 : BABALI – PEMBE KAYALIKLAR - KEFKEN : 20 KM

• MİÇO KOYU

PictographBeach Altitude 3 ft

BABALI PLAJI 1

BABALI PLAJI : Babalı, Kocaeli ilinin Kandıra ilçesine 30 km mesafede bulunan, sessiz, sakin bir köy. Kalabalık şehir hayatından biraz olsun uzaklaşmak isteyenlerin ve ailelerin gözdesi olabilecek bir tatil bölgesi aynı zamanda. Babalı, Kandıra ilçesine en uzak sahil şeridi olması özelliği ile de dikkat çekiyor. Her ne kadar tatil için uzak olduğu düşünülse de, denizin temizliği tatilcilerin buraya akın etmesi için yeterli bir sebep. Kefken ve Cebeci'den sonra, Babalı'nın da yavaş yavaş keşfedilmesi, buraya olan konaklama ihtiyacını da beraberinde getiriyor. Bu nedenle de bölgede ufak butik pansiyonlar kurulmaya başlanmış bile. Hatta bölge yerlileri, evlerini pansiyona dönüştürerek, tatilcilerin konaklama ihtiyaçlarına bir nebze de olsa karşılık veriyorlar. Babalı, bir burnun üzerine kurulmuş. Ön tarafı kayalık, sol tarafı Dikili'ye, sağ tarafı ise doğuya, kum plaja bakıyor. Zaman zaman Karadenizli yunus balıklarının Babalı sahillerine vurduğu gözlemleniyor. Babalı'nın yabancısı olan bizlere ilginç gelebilecek bu olay, yerli halk tarafından benimsenmiş durumunda.

PictographBeach Altitude 10 ft

DİKİLİ PLAJI 2

PictographBeach Altitude 26 ft

UZUNKUM TABİAAT PARKI 3

CEBECİ SAKLI PLAJI 4

CEBECİ PLAJI 5

PEMBE KAYALIKLAR 6

PEMBE KAYALIKLAR : Kocaeli’nin Kandıra ilçesinde yaz sezonunda yoğun ilgi gösterilen Kefken, Kerpe, Cebeci sahil boyunda bulunan Pembe Kayalıklar, eşsiz manzarası, tertemiz havası ve fotoğraflık muhteşem noktaları ile ilgi odağı. Ayrıca bölgede tarih öncesinden olduğu belirlenen bazı buluntular tespit edilmiştir. Pembe Kayalıkların ilginç bir özelliği bulunuyor. Su içerisinde bulunan kaya parçaları yumuşak dokuda iken suyun dışına çıkarıldığında sertleşmektedir. Bu sebepten dolayı Osmanlı döneminde bu noktada taş ocağı işletmeciliği yapılmış ve bazı mimarilerde kullanılmak üzere buradan dikdörtgen şeklinde kesilerek alınan taşlar İstanbul’a götürülmüştür. Bu sebepten dolayı denize yakın noktada kayalıklar düz çizgi halinde kesilmiş bir şekilde görülmektedir. Antik çağdan itibaren taş ocağı olarak kullanılan pembe renkli kayaların özelliği ise suyun içinde yumuşak, çıkarılınca sertleşiyor olması. Kayalar bu özelliği nedeniyle, Osmanlı Döneminde dikdörtgen şeklinde kesilerek deniz yoluyla İstanbul'a taşınmış ve mimaride sıkça kullanılmıştır.

KEFKEN 7

KEFKEN : Kefken’in M.Ö. 3000l’i yıllara kadar uzanan bir tarihi var. İlk sakinleri Sitler ama sonradan Aslar, Frigler, Misyalılar, Bebrisler, Megaralılar, Misler, Argonatlar gibi birçok medeniyet yaşamış bölgede. Başta Roma İmparatorluğu’nun himayesinde olsa da, imparatorluğun yıkılmasını takiben Bizanslılar tarafından ele geçirilen Kefken, yaklaşık bin yıllık bir dönem boyunca Bizans İmparatorluğu hakimiyetinde bir kıyı ticaret limanı olarak kullanılmış. Bu kadar uzun süre bölgede yaşayınca haliyle Kefken’de Bizans İmparatorluğu’nun izleri çok. Sonraki dönemlerde Bizans İmparatorluğu zayıflayıp da Osmanlı Beyliği bölgeye göç edince Kefken, önemli bir ticaret limanı ve tersane olma işlevini devam ettirmiş.

KUMCAĞIZ PLAJI 8

MİÇO KOYU 9 KAMP YERİMİZ

• Photo of suaatarslan
    suaatarslan Feb 27, 2022

Guzel bir rota elinize emeginize sağlık.