← Part of Zambak Yolu

Zambak Yolu 03 / Kerpe'den Sarısu ve Seyrek'e ( 2023 04 )

Photo ofZambak Yolu 03 / Kerpe'den Sarısu ve Seyrek'e ( 2023 04 ) Photo ofZambak Yolu 03 / Kerpe'den Sarısu ve Seyrek'e ( 2023 04 ) Photo ofZambak Yolu 03 / Kerpe'den Sarısu ve Seyrek'e ( 2023 04 )

April 2, 2023
April 2023

near Kerpe, Kocaeli (Türkiye)

Hava bulutlu ama Karadeniz neredeyse çarşaf gibi. Bir ay önce Kerpe Plajı'nda kaldığımız yerden Zambak Yolu'nu adımlamaya başlıyoruz. Kerpe'nin hiç alışık olmadığımız ıssızlıkta sokaklarından geçen bu başlangıçta bizi buranın daimi sakini birkaç karabaş karşılayacak ve gün boyu hepimize arkadaş olacak.

Ömerağzı koyunu geçip Kerpe burnunun ucuna doğru ilerliyoruz. Burnun en ucunda bizi muhteşem bir Karadeniz manzarası beklese de yemyeşil çayırlara serpilmiş mor sümbüller de bu manzaradan geri kalmıyor.

Kerpe burnundan geri dönüp parkurun bir kısmını kıyıya paralel uzanan ormandan yürüyoruz. Tekrar Karadeniz'le buluştuğumuz nokta kısa bir mola fırsatını kaçırmadığımız küçük, mavi, şirin bir koy. Parkurun bundan sonraki kısmı Sarısu üzerindeki köprü ve Seyrek kavşağına kadar asfalt yolu takip ediyor. Arada yol üstünde ineklerin, kazların ve köpeklerin seslerinin birbirine karıştığı bir çiftlik var. Bize Ali Baba'nın çiftliğini hatırlatıyor.

Sarısuyu geçip kumsala yukarıdan bakarak uzun bir mola vermek istediğimizde ise yağmura yakalanıyoruz. Neyse ki bizi bu yağıştan koruyan çamların hemen yanındayız.

Parkurun Sarısu Seyrek arasındaki bölümleri patika ve toprak yollardan, yeni yeni yeşeren meşe ve kayın ormanlarından geçiyor. Oralarda denize dik, yüksek yamaçların üzerindeki yeşil düzlüklerden Karadeniz'e bakmak ise son derece keyifli.

Nihayetinde uzunca bir yürüyüşün sonunda Seyrek Koyu'na yukarıdan bakan Palamar Tepe'ye ulaşıyoruz. Biraz yorgunuz ama Zambak yolunun 3.Bölümünü bitirdiğimiz içinde bir o kadar mutluyuz. Dantel gibi işlenmiş kıyıları izleyen 4.Bölüm içinse şimdiden gün sayıyoruz...