← Part of Zambak Yolu

Zambak Yolu 02 / Cebeci'den Kerpe'ye ( 2023 03)

Photo ofZambak Yolu 02 / Cebeci'den Kerpe'ye ( 2023 03) Photo ofZambak Yolu 02 / Cebeci'den Kerpe'ye ( 2023 03) Photo ofZambak Yolu 02 / Cebeci'den Kerpe'ye ( 2023 03)

March 5, 2023
March 2023

near Cebeci, Kocaeli (Türkiye)

Karadeniz’in kıyısında, Cebeci sahilinde attık ilk adımlarımızı bugün. Sanki hırçın dalgalarıyla nam salan o değilmiş gibi sakin, dingin, huzurlu bir Karadeniz’di bizi karşılayan. Kumları bata çıka geride bırakıp, karabatak sürülerinin üstümüzden bir sağa bir sola geçtiği meşhur Pembe Kayalar’a ulaştık çok geçmeden.

Kalabalık yaz günlerini özlemle bekleyen Kovanağzı Plajını geçip Kefken’in ıssız sayılabilecek sokaklarında ilerlemeye başladık. Sitelerin arasında her nasılsa kalmış görece yaşlı ağaçlardan küçük bir meşe korusu ve içindeki ufak çardaklarsa soluklanacağımız kısa bir mola için idealdi.

Parkurun geri kalan bölümde Kumcağız Plajı’nı boydan boya geçip, Kadınlar Plajı’na arka kapısından uzakta olsa bir bakış attık. Kerpe girişinde bizi karşılayan köpeklerin çokluğuna şaşırıp sahile, biz bekleye bir bardak demli çaya varmamızsa çok vakit almadı.

Hava tahmincilerine inanıp yağmur beklentisiyle bizimle beraber yolları arşınlayan salyangozlar, ikisi de birbirinden güzel, şirin Midye Koyu ve Kapri Plajı, Kefken merkezindeki sevimli kuçular ve yol boyu selamlaşıp çaya geldik diye şakalaştığımız misafirperver yöre insanı bu güzel günden aklımızda kalanlar. Günü beraber güzelleştirdiğimiz bir dolu dost ise cabası, her birine yürek dolusu sevgiler, teşekkürler…