Žakovo-Motka 1395 m /Nm (Bjelasnica)

Photo ofŽakovo-Motka 1395 m /Nm (Bjelasnica) Photo ofŽakovo-Motka 1395 m /Nm (Bjelasnica) Photo ofŽakovo-Motka 1395 m /Nm (Bjelasnica)

January 8, 2024
January 2024

near Žakovo, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Na 35 km magistralnog puta M6 od Ljubinja prema Trebinju je turistički putokaz za Bjelasnicu (slika). Nakon 845 m uskog asfalta skreće se na makadam za parking ispred pravoslavne crkve u selu Žakovo. Odatle vodi markacija najprije lošim makadamskim putem između suhozida do izlaska na gornji (bolji) makadamski put, zatim 10-ak m lijevo tim putem i oštro desno skretanje na konjsku stazu. Osim planinarskih, pojavljuju se i neke crvene strelice sa žutim obrubom koje trebate zanemariti. Konjska staza je građena, ali gruba i vodi preko raskrižja do prvog grebena. Iza ovog grebena staza više nije uočljiva i izuev izblijedjelih markacija dopunjana je i kojim kamenom. Staza je lošija i prolazi pored staja i jame Kozar te se penje na završni greben. Vrh 1395 m/nm je označen gomilom kamenja i kutijom. Na vrh ove dosta strme staze stiže se za oko 3-3,5 h. Na stazi nema izvora pa ljeti treba ponijeti dovoljne količine zbog izloženosti staze suncu. Sa vrha je lijep pogled na Popovo polje