Zagajička brda (Deliblatska peščara)

Photo ofZagajička brda (Deliblatska peščara) Photo ofZagajička brda (Deliblatska peščara) Photo ofZagajička brda (Deliblatska peščara)

May 5, 2024
May 2024

near Šušara, Vojvodina (Serbia)

Do Zagajičkih brda se može doći sa više strana, a mi smo odabrali ulaz preko sela Šušara. Put do starta šetnje je u odličnom stanju, sem poslednjeg kikometra koji nije asfaltiran.

Ova šetnja velikim delom ne prati put i glavnu stazu. Trejl krece od tačke gde smo ostavili auto. U početku smo prošli putevima koji vode kroz obradive površine, a prilikom ulaska u predeo Zagajičkih brda, na neko vreme napustili stazu i zadržali smer ka Obelisku (spomenik) dok nismo ponovo naišli na put koji deli brda od oranica.

Teritorija na kojoj se nalaze brda se jako razlikuje od bilo čega što sam video na planinama širom Srbije. Svaki kadar koji uhvatite ovde podseća na scene iz Tolkinovih dela.

Budući da se nismo vraćali istim putem, u povratku smo naišli na farmu ispred koje su bili pušteni psi koji nisu izgledali druželjubivi, pa smo još jednom odlučili da izadjemo sa staze i napravimo alternativnu rutu preko brda i polja pšenice do glavnog puta.

Na samom kraju, čulo se zavijanje više šakala u neposrednoj blizini auta. Nisam siguran koliko mogu biti opasni po čoveka, ali nije loše znati da ih ima u ovom kraju.

*Staza je kružna ali sam isključio trekovanje nekih 300m kasnije, pa se zbog toga očitala kao da je u jednom smeru.