Z Hali Kondratowej do Murowańca

August 4, 2019
August 2019

near Kuźnice, Województwo małopolskie (Rzeczpospolita Polska)

(EN below)

Ze schroniska na Hali Kondratowej wszedłem zielonym szlakiem wiodącym Doliną Kondratową na Przełęcz pod Kondracką Kopą (1863 m n.p.m.). Początkowo łagodne podejście, później szlak coraz bardziej stromy. Na przełęczy skręciłem w lewo w stronę Kasprowego Wierchu w czerwony szlak prowadzący szczytami. Przy dobrej pogodzie szlak oferuje widoki na Cichą Dolinę Liptowską po słowackiej stronie i na Dolinę Kondratową, Suchą Dolinę Kondracką i Dolinę Goryczkową po polskiej.

Na Kasprowym Wierchu (1987 m n.p.m.) doszedłem do stacji kolei linowej (gdzie jest restauracja), a dalej żółtym szlakiem z Suchej Przełęczy zszedłem na Halę Gąsienicową do schroniska Murowaniec. Z Murowańca można dalej w dwie godziny zejść do Kuźnic.

========================

From the shelter on Hala Kondratowa I went up the green trail leading through the Kondratowa Valley to the Pass under Kondracka Kopa (1863 m a.s.l.). Initially gentle, then a steeper approach. At the pass, I turned left into the red trail towards Kasprowy Wierch, leading via peaks. In good weather, the trail offers views of Cicha Liptovska Valley on the Slovak side and Kondratowa Valley, Sucha Kondracka Valley and Goryczkowa Valley in Poland.

On Kasprowy Wierch (1987 m a.s.l.) I entered the cable car station (there is a restaurant), and then, from Sucha Pass I went down the yellow trail to Hala Gąsienicowa and Murowaniec shelter. From Murowaniec you can continue down to Kuźnice in two hours.