یزد ، تفت ، اسلامیه ، قله هفت صفه ، گروه سپاکو 1401.10.16

Photo ofیزد ، تفت ، اسلامیه ، قله هفت صفه ، گروه سپاکو 1401.10.16 Photo ofیزد ، تفت ، اسلامیه ، قله هفت صفه ، گروه سپاکو 1401.10.16 Photo ofیزد ، تفت ، اسلامیه ، قله هفت صفه ، گروه سپاکو 1401.10.16

January 6, 2023
January 2023

near Nūrābād, Yazd (Iran)

گروه کوهنوردی نجوای کوهستان تقدیم میکند
با همکاری گروه کوهنوردی سپاکو یزد

در یک صبح دل انگیز زمستانی گروه سپاکو مثل همیشه شاد و پر انرژی در محل تجمع همیشگی روبروی ورزشگاه شهید نصیری یزد راس ساعت پنج بامداد حضور به یاران رساندند و این بنده حقیر طبق هماهنگی های قبلی با سرپرست محترم گروه جناب آقای جعفری مجوز شرکت در این برنامه را دریافت نمودم و خود را به گروه رساندم . برنامه با وسیله ی شخصی اجرا می شد.
مسیر حرکت را به سمت تفت و اسلامیه ادامه دادیم از شهر اسلامیه هم گذشتیم به عقاب کوه در سمت چپ رسیدیم از عقاب کوه حدود چهار کیلومتر به سمت ابرکوه حرکت نموده و جاده ای فرعی و خاکی سمت راست جاده اصلی و بزرگراه وجود داشت جاده را به مسافت سه کیلومتر ادامه دادیم تا به ابتدای محدوده ی مزرعه اکبری رسیدیم. در ضمن جاده خاکی و بی نقص هست نگران نباشید. اینجا بایستی ماشین ها را پارک نمائید و شروع پیمایش را از این نقطه که به وسیله ی یک تیر آهن ۵۰۰ تنی مسدود شده راس ساعت ۶:۱۵ دقیقه با توکل به ایزد منان آغاز گردیم . مسیر هنوز جاده خاکی هست ادامه دادیم متمایل به سمت راست حرکت کردیم تا به مزرعه اکبری و سپس یک استخر بزرگ رسیدیم تا اینجا شما دو کیلومتر دیگر پیمایش کرده اید و در مجموع تا اینجا از ابتدای جاده فرعی جدا شده از بزرگ راه یزد به شیراز پنج کیلومتر را طی نموده اید حالا وسط دره حرکت میکنیم و مسیر نسبتا مشخص هست اما پس از گذشت هفتصد متر یک مسیر سمت راست وجود دارد که شما را به تفرجگاه چشمه و آبشار هفت صفه میرساند که در فصل بهار و فصول پر بارش بسیار دیدنی و جذاب می باشد. برای رسیدن به قله بایستی هنوز در وسط دره به راه خودمان ادامه دهیم و منحرف نشویم حدود چارصد متر که پیمایش داشتیم از شیب سمت راست خودمان را به زیر دیواره ها رساندیم و مسیر را به سمت چپ ادامه دادیم . اینجا دیگر خیلی پاکوب مشخص نیست اما سنگ چین هایی وجود دارد که جسته و گریخته است اما لطفا دقت نمائید بعضی نقاط احتیاط زیادی لازم دارد و حتی مقداری ناچیز دست به سنگ شدیم و زیاد به سمت دره ی سمت چپ متمایل نشدیم وارد یک قیف می شویم حالا دوباره مسیر مستقیم میشود به کف دره باز میگردیم . اینجا یعنی در کیلومتر هفتم مسیر به یک دو راهی رسیدیم سمت راست چند درخت انجیر و یک چشمه ی فصلی وجود داشت . سمت راست مسیر با شیب تندی برای رسیدن به زیر قله راه را طبق راهنمایی های جناب جعفری ادامه دادیم تا به زیر قله رسیدیم و راس ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه ظهر یعنی پس از چهار ساعت و پانزده دقیقه پیمایش به قله رسیدیم و سرشار از برف زیبا و خوشمزه بود . و مناظری بی بدیل از قله ی شیرکوه و قله های همجوار مشاهده نمودیم.

خداوند را به خاطر نعمت سلامتی شاکریم.