← Part of Samanlı Dağları

Yuvacık sırtları ( 2016 01 )

March 25, 2020
January 2016

near Tavşanlı, Kocaeli (Türkiye)

Gebze'den İzmit şehir merkezine ulaştığımızda yoğun kar yağışının etkisindeki kalan E-5 neredeyse kapanmak üzereydi. Bizden bir saat önce Gebze'den hareket eden ve aynı bölgede bir başka parkuru yürüyecek olan GEDOSK ekibi ile yaptığımız telefon görüşmesi ise yukarıda havanın daha iyi olduğuna işaret ediyordu. Kısa süre sonrada körfezi geride bıraktık ve Yuvacık merkezine ulaştık.

Temizel Çay ocağının çaylardan daha sıcak sahibi Mustafa bizi bekliyordu. Küçük şakalar ve demli çaylardan sonra köşedeki marketten son ihtiyaçlarımızı karşıladık ve arabaya binmeden önce tozluklarımızı da kuşanarak yürüyüşe hazır hale geldik. Son birkaç gün içerisinde yağan yoğun kar yürüyeceğimiz rotayla ilgili yeni bir karar vermemizi gerektiriyordu. Aracımızın bizi Aksığın'a ulaştıramayacağı anlaşılınca barajın batısında kalan yamaçların üzerinde, Simon'un Sırtına paralel farklı bir rotadan Yuvacık'a ulaşmaya karar verdik.

Yetmiş santimi bulan kar örtüsü, toprak köy yollarını bile tek kişinin ancak ilerleyebileceği patikalara dönüştürüyor böyle zamanlarda. Önümüz sıra uzanan bu kar patikasını tek sıra halinde takip ederek ilerliyoruz bizde.

Tepemizde küçük kuşları kollayan iri şahinler dolanıyor zaman zaman. Bir de önümüz sıra kaçışan ispinozlarla arada sesleri gelen Alakargalar var . Kara kış hakim tüm yabana... Köylerde nasibini alıyor kardan. Hiç kimse yok ortalıkta, ne çocuklar ne kadınlar. Evlerin en sıcak odasında, sobanın başında muhtemelen hepsi. Yabancı olduğumuzu anlayan köpekler yolcu ediyor bizi...

Zaman zaman yağmayı durduran karın ve yükselen bulutların arasından, oldukça aşağımızda, bembeyaz örtünün altında kalan Yuvacık barajının, vadilerin içine sokulmuş haliçvari kıvrımlarının, karşıdaki Kungul Dağının, Hamza Dağının nefes kesici manzarasını izliyoruz çoğu zaman ...

Doğa ile başbaşa, keyifli bir günün daha sonu geliyor sonra. 9 km lik parkur Yuvacık Barajının kenarında son buluyor. Lapa lapa yağan karın altında küçük bir mangal yapıyoruz, peşine demli çaylar geliyor . Ve güzel insanlarla harika bir gün daha bitiyor, bir sonrakine özlemle...