Yukarı Kavrun - Gelgelanun Düzi

July 24, 2019
July 2019

near Kavran Yaylası, Rize (Türkiye)

Kavrun Yaylası Rize ilinin, Çamlıhemşin ilçesine bağlı bir yayladır. Aşağı Kavrun ve Yukarı Kavrun olmak üzere iki kısma ayrılır. Rakımı en düşük 1980 en yüksek 2350 metredir.
Rize il sınırları içinde kalan Kavrun Yaylası, Aşağı Kavrun ve Yukarı Kavrun olarak anılmaktadır. Aşağı Kavrun yukarıdakine birkaç km mesafededir. Fakat Aşağı Kavrun yerine Yukarı Kavrun daha bir rağbet görmekte ayrıca Aşağı Kavrun Yaylasına oranla Yukarı Kavrun daha büyüktür. Ayder Yaylasından hergün Kavrun’a birçok dolmuş seferi yapılmakta, bunlardan biriyle buraya ulaşmanız mümkün. Yol tabiki bir çok yayla yolu gibi bozuk. 13 km yi bir saatte alıyorsunuz. İşin en keyifli yanlarından biride bu yollar zaten. Yaylalarda dolaşırken en keyif aldığım anlardan biride yollarda geçirdiğim zamanlar. Kendinizi vahşi doğanın içinde buluyorsunuz. Bir yandan sis bir yandan dar toprak yollar, aniden yolda önünüzden akıp giden bir su, bu su yolu böldüğü için zaman zaman arabadan inip derinliğini kontrol etmeniz gerekiyor. Dar, bir tarafı yemyeşil orman diğer tarafı uçurum yolda tek şansınız dümdüz geçip gitmek ama ortada zeminle bütün bir kaya var araba geçermi altı vururmu diye iddiaya girmeler. Bütün bunları bir yol macerası olarak yaşamak bana çok keyif veriyor.

Dere

Yukarı Kavrun yaylası henüz yol yapılıp her şeyin geldiği bir yayla değil diyeceğim ama her gittiğimde bir şeylerin eklendiği görüyorum. İlk gittiğimiz yıl sadece Şahin Pansiyon ve köyün merkezinde bir kahvehane vardı. 2009 yılında ise Şahin Pansiyona birde Kır Pansiyon eklenmiş birde Public cafe açılmış. Public kelimesini ilk okuduğumda sinirlenip yeter ama bu ingilizce çılgınlığı Kavrun yaylasında da bunumu görecektim diyorum. Sonra dolmuş beklemek için cafeye girdiğimde bunun lazca olup yazılışının böyle olduğunu ve anlamının yağmurda güneş duası etmek olduğunu öğrenince yerel dilin kullanılmış olmasına seviniyorum. Yukarı Kavrun yaylasında konaklayanlar genelde buradan buzul göllerine doğru yürüyüş yapıyorlar. Karadeniz gölüne veya oradakilerin tabiri ile Cornavidin Denizine ulaşmak 2,5 saatlik bir yürüyüş gerektiriyor. Bu gölden başka Büyükdeniz,Meterel ve İsimsiz göllerinede buradan yürümek mümkün. Size tavsiyem ya önceden GPS ile kordinat belirleyip kaydedin veya yanınıza bilen birini alın. Biz bu yıl Çeymakçur Yaylasından tek başımıza göllere çıkmayı denedik 2 saatlik çok dik tırmanışın sonunda sis bastırdı gölleri göremediğimiz gibi yolumuzuda kaybettik. Suyun sesine doğru giderek aşağı inmeyi başardık. Kavrun’dan Karadeniz Gölüne çıkmak için size yardımcı olacak biri var hatta Ali bey bu iş için birde kart bastırıp üzerine King Of Kavrun yazdırmış( tel: 0464 634 57 44 veya 612 35 36). Yayla yolları benden sorulur diyor. Göllere yürümek isteyenlere tırmanışda eşlik edip yolu gösteriyor ve birlikte aşağı iniyorlar. Bunun karşılığındada kendisine bir ücret ödüyorsunuz. Kaybolma riskine karşı Ali bey ile yukarıdaki telefondan irtibat kurulup rehberlik hizmeti alınabilir.