Yukarı Değirmendere

May 21, 2023
May 2023

near Örcün, Kocaeli (Türkiye)

Yukarı Değirmendere

• Photo of Berk Durgun
    Berk Durgun May 21, 2023

Farklı rotaların oluşturabileceği bir parkur. 840 metre de Osmaniye köyüne kadar gidip dönmek, 30-35 km’lik bir yürüyüş mesafesi olacağını tahmin ediyorum. - tabi biz bir tepe faaliyeti planlamadık ve bölgeden keyif aldığımız için hem daha fazla irtifa alabileceğimiz keyifli bir uzun parkur çıkartılabilir düşüncesiyle ayrıldık bölgeden.

*** 21 Mayıs 2023’de yaptığımız faaliyette hava bulutlu ve yer yer terleten güneşli bir hava vardı. Bölge, Bitki örtüsü sıkı ve oldukça yeşil, yol haricinde düzlük alanı olmayan bir vadi tadında. Ve eğer kamp yapılacaksa sürüngenlere ve diğer yabani hayvanlara (domuz,tilki,çakal vb.) dikkat etmek gerekiyor. Su kaynağı mevcut, araçla gidilebilen ancak trafiği olmayan toprak ve yer yer çukurlu bir yoldan yürüyorsunuz ama yangın koridoru tarzında açılmış patikaları da var. Eğimi bol ve inişleri de var. Hafta sonu İstanbul’a yakınlığı ile antrenman niyetinde tercih edilebilir.