یامان داغی از مسیر دره پیازک به کنگرزو مانه و سملقان

Photo ofیامان داغی از مسیر دره پیازک به کنگرزو مانه و سملقان Photo ofیامان داغی از مسیر دره پیازک به کنگرزو مانه و سملقان Photo ofیامان داغی از مسیر دره پیازک به کنگرزو مانه و سملقان

May 26, 2022
May 2022

near Darkesh, North Khorasan (Iran)

۱۴۰۱/۳/۵
در این برنامه به همراه گروه کوهنوردی چکاد تایباد از روستای درکش در هوایی مطبوع با باد ملایم از مسیر دره پیازَک به قله یامان داغی رفته و سپس در مسیر برگشت به کنگرزو رفته و از آنجا از مسیر رودخانه به درکش برگشتیم.
بعد از چشمه گولِّک مه غلیظ داشتیم و پس از گردنه ناویا به سمت قله باد سرد و شدید به همراه دید با فاصله کم چالشی برای گروه ایجاد کرد و پس از فرود آمدن از قله در مسیر دره کنگرزو رطوبت و قطرات ریز باران بیشتر شد و در نهایت حدود ساعت ۱۴ هنگام صرف ناهار تبدیل به باران گردید که با پوشیدن پانچوها ادامه مسیر برگشت را از داخل دره تا روستا ادامه دادیم.

دو راهی داخل دره و زیر خط الراس

شروع دره پیازَک

به علت تراکم کم درختان و زمین صاف اطراف چشمه با وجود آب دائمی در طول سال محل مناسبی برای شب مانی نیز می باشد

مسیر مستقیم به سمت دره کنگرزو ادامه می یابد.

این چشمه ها ممکن است در طی اواخر تابستان یا سال‌های کم آب، آب روان نداشته باشند.

سرچشمه حدود ۱۵ دقیقه بالاتر از این محل از دو چشمه اصلی شروع می شود

در این مکان چند چشمه وجود دارد و محل مناسبی برای اتراق می باشد کمی پایین تر محل رسیدن پاکوب کَشی گربه از سمت شمال به دره می باشد.