YENİKÖY BALABAN GÖLETİ

March 15, 2020
March 2020

near Yeni, İzmir (Türkiye)

İzmir, Cumaovası iZBAN aktarmadan Yeniköy'e, " 829-CUMAOVASI AKTARMA-ÜRKMEZ" otobüsü ile geldik.
Köyde çaylarımızı içip parkurumuzu yürümeye başladık. Grup arkadaşlarımıza göre, az yorucu ve kısa bir doğa yürüyüşü yapmayı planladık. Köyden gölete kadar patikalrdan yürüdük. Gölete gelince, göletin doğusunda kalan orman yoluna girerek Efemçukuru yönüne doğru çıkmaya başladık.
Geçtiğimiz yaz aylarında, bölgede çıkan büyük orman yangını nedeniyle barajın kuzeyinde kalan ormanların maalesef yanmış olduğunu gördük. Yanık alanlardan kesilen ağaçların tomruklarını taşıyan büyük kamyonlar gün boyunca her yerde karşımıza çıktı. Her tarafta, çalışan iş makineleri ve yanmış ağaçları kesen hızarların sesleri duyuluyordu.
Yolun solundaki dere kenarından patikaya girip yukarıdaki eski mezarlığa kadar yürüdük. Buradaki çoban çeşmesinden su takviyesi yaparak gölete gitmek için tepeye çıkan patikaya girdik. Yanan ağaçlar arasında kalan patikayı izleyebilmek için biraz çaba göstermemiz gerekti. Gözün gördüğü her tarafın yanık ağaçlarla, ya da kesilip çıplak kalmış tepelerle çevrili olması insanı son derece üzüyor.
Sırttaki patikadan gölete kadar yürüdük. Gölet kenarında yaptığımız yemek molasından sonra tekrar yola koyuldu. Ama bu kez, çok şükür ki yangından kurtulmuş, yanmamış nefis çam ormanları arasındaki patikalardan köy merkezine kadar yürüyüp parkurumuzu tamamladık.
Toplam 13,38 km yürüyüş, 377 m toplam çıkış, 377 m iniş, 406 m en yüksek nokta, 189 m en düşük yükseklik.
Hemen hemen herkesin yürüyebileceği özellikte bir parkur. Yürüyüşe başlarken tüm ihtiyaçlar Yeniköy'den edinilebilir. Köyde üç kahvehane, üç adet de bakkal var.

PictographPhoto Altitude 644 ft

YENİKÖY

PictographIntersection Altitude 975 ft

PATİKA

Göletin kuzeyinde, orman yolunun batısındaki küçük vadide, dere kıyısında eski mezarlığa doğru çıkan bir patika.

ESKİ MEZARLIK

YANIK ALAN

Eski mezarlıktan gölete giderken yürüdüğümüz tepe. Bu tepenin kuzeyi, maalesef Efemçukuru ile Tırazlı köyü yakınlarına kadar yanmış.

PictographLake Altitude 805 ft

BALABAN GÖLETİ MOLASI

Hafta sonu olması ve bir de havanın güzel olması nedeniyle, Balaban Göleti'nin tüm çevresi piknikçiler tarafından işgal edilmişti.

PictographLake Altitude 813 ft

BALABAN GÖLETİ

ÇEŞME

Günün pazar ve güzel olması nedeniyle, piknikçilerin deterjanlarından nasibini(!) oldukça alan bir kır çeşmesi. İnsanlar bu denli bencil nasıl olabilir? Doğayı, yaban hayvanlarının ya da koyunların, keçilerin bu suya ihtiyacı olabileceğini hiç mi düşünemez?

SIRT PATİKASI

Köye dönüşte kullandığımız, göletin güneyindeki ormanlar arasında kalan patika. Buradaki ormanların yangından kurtulması çok büyük bir şans.

PictographIntersection Altitude 869 ft

PATİKA

YENİKÖY

• Photo of Mehmet Çayboyu
    Mehmet Çayboyu Jan 29, 2023

Işık hocanın rotasını çok küçük değişikler yaparak tamamladık keyif vericiydi ...

I have followed this trail  verified  View more