YENİKÖY BALABAN GÖLETİ

2009
April 22, 2019
April 2019

near Yeni, İzmir (Türkiye)

Yeniköy kahvehanelerinde içtiğimiz sabah çaylarından sonra, köy sokaklarından yürümeye başladık. Köyün batısında kalan sulama kanalı yanındaki patikadan yürüyerek çam ağaçlarıyla kaplı tepelere yöneldik. Çam ormanları içineki patika ve orman yollarını izleyerek Balaban Göletine indik.
Gölet kıyısında yaptığımız yemek molasından sonra, göletin güney kıyısında kalan orman yolunu izleyerek Yeniköy-Orhanlı yoluna ulaştık. Buradan köyün güneyindeki bahçeler arasındaki yolları izleyerek bir arkadaşımızın bahçe evine (özel) uğrayıp çay ve kahvelerimizi içtikten sonra Yeniköy meydanına yürüdük.
Parkur herkesin yürüyebileceği bir özellikte. Fazla çıkIş ve iniş yok. Kayalık, taşlık bölüm hiç yok. Göletin manzaraları çok güzel. Parkur boyunca akan üç çoban çeşmesi var, ancak bu çeşmelerin suyu yaz aylarında akmayabiliyor. Köydeki bakkal ve kahvehanelerden tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz. Yeniköylü kadınlar, kendi yaptıkları el emeği köy ekmeklerin, gözleme, sabun, zeytinyağı, pekmez, yumurta, peynir, süt, yöresel sebze ve doğal otlar gibi ürünleri, köy içinden geçen yol boyunca açtıkları kendi tezgahlarında satmaya çalışıyor.

YENİKÖY

PATİKA

ÇEŞME

Gölet kıyısındaki yol kenarında bulunuyor. Suyu her zaman akmayan ve içmeye pek elverişli olmayan bir çoban çeşmesi.