YENİKÖY-BALABAN GÖLETİ

May 5, 2024
May 2024

near Yeni, İzmir (Türkiye)

Yürüyüşümüze Menderes, Yeniköy merkezinden başladık.
Köy içinden çıktıktan sonra çam ormanları içindeki patikalarda yürüyerek Balaban Göleti'ne ulaştık.
Buradan sonra göletin doğusunda kalan orman yolundan yukarılara doğru yürüdük. Göletin alt bölümünden iki km sonra yukarıdaki eski mezarlık ve solda bir çoban çeşmesi var. Buradan güneye uzanan orman yoluna girerek gölete doğru yürüdük. Önce kısa bir çıkış, sonra da patikalardan devam ederek gölet kıyısına indik.
Buradan da bir buçuk km daha yürüyerek mola yerimize ulaştık. Moladan sonra, önce gölet setine geçtik. Sonra da göletin güneyinde kalan orman yolundan 2 km yürüdük. Buradan güneye doğru devam eden orman yoluna girdik. 12'nci km'de Yeniköy'ün kuzeybatısında kalan çamlık tepelerdeki patikalara girerek köye kadar devam edip yürüyüşümüzü bitirdik.
Parkurun fazla zorluğu yok. Yürüme zorluğu çekmeyen herkes rahatça yürüyebilir diyebiliriz. Dört yerde temiz, içilebilir suyu akan çeşme var.

PictographPanorama Altitude 806 ft

YENİKÖY KIRLARI

PictographTree Altitude 862 ft

PATİKA

PictographPanorama Altitude 754 ft

ENGEL TEL ÇİTLER

Buraya, alt tarafta bulunan evin sahipleri tarafından, patikayı ve eski su kanallarına ulaşımı engelleyen tel çitler çekilmiş. Bu çitler doğrudan geçişi engelliyor. Sola yönelip kuru kanaldan geçerek, önce kısa bir kayalık geçişi var. Sonra yine patikaya iniliyor.

PictographPanorama Altitude 757 ft

SU KANALI, ÇEŞME

PictographThermal waters Altitude 742 ft

BALABAN GÖLETİ SETİ

PictographIntersection Altitude 774 ft

Bu bölümden doğu yönüne doğru yürüyerek Bahçecik ve Çatalca köylerine ulaşılabiliyor.

ÇEŞME

ESKİ MEZARLIK ve ÇEŞME

ESKİ TAŞ EV

PictographPanorama Altitude 852 ft

Patika elli metre kadar devam ediyor. Sonra devrilmiş çam ağaçları tarafından tıkanmış olduğundan eski patikaya inilemiyor. Biz yine orman yoluna girerek yolun sonuna kadar devam ettik. Daha sonra aşağıya doğru gölet kıyısındaki patikaya girdik.