Yenice Ormanları - Göktepe Göleti

1975
October 28, 2018
October 2018

near Çeltik, Karabük (Türkiye)

- Göktepe Göleti Karabük Yenice Çeltik Köyü Muhtarı Sezai ÇOBAN'ın ;

2014 yılında yerel seçimlerde muhtar seçilerek köyüne ve halkına hizmetler sunarak ön plana çıkan bir muhtardır .
Sn . Muhtar bir çok hizmette bulunup Karabük / Yenice halkına da şenlikler düzenleyerek te hizmet vermiştir . Bu şenliklerin ilk senesinde muhtarımız halkına bir vaatte bulunmuştur . Sn Muhtarımızın vaadi '' BOLUNUN GÖLCÜĞÜ , ABANT'ı VARSA , BİZİMDE GÖKTEPEMİZ VAR '' diyerek yenice halkına bir söz vermiş ve göktepe'ye gölet çalışmaları için plan ve proje hazırlayıp değerli il ve ilçe başkanları ile birlikte bu projeyi ( Eski AK Parti Karabük Milletvekili OSMAN KAHVECİĞE VE YETKİLİ MAKAMLARA SUNUP ) , bu projeyi onaylatmıştır. Bu proje için 2015 yılında çalışmalara başlanmış ve 3 aylık bir çalışmanın sonunda gölet tamamlanmıştır . Bu süreçte Sn Muhtarın önüne bir çok engeller çıkıp ve bir çok şikayetler almasına rağman Muhtarımızı kimse yıldıramayıp canla başla bu göleti yenice halkına kazandırmıştır.

Yenice Ormanları: Şeker Kanyonu'nda şeker tadında bir yürüyüş
Renkler dans eder mi? Eğer Karabük’e doğru yolculuk yapsaydınız, hele bir de Yenice Ormanları’nı sonbaharda görmüş olsaydınız sanırım bunun olabileceğini görür ve bana hak verirdiniz.

Sonbahar son demlerini yaşarken, yaprakların renk dönüşümlerinin da son demleridir artık. “Sonbahar ve renkler” denilince elbette doğaseverler için ilk akla gelen yerlerden biri de Yenice Ormanları’dır. Bu nedenle; bu defaki yürüyüş rotası olarak Yenice Ormanları’nı tercih etmiş ve Şeker Kanyonu’nu da görmeyi hedeflemiştik.

Ankara’dan Yenice Şeker Kanyonu’na gitmek ve otobanı da kullanmak isterseniz eğer, Gerede’ye kadar Ankara-Bolu kara yolundan seyahat etmek zorundasınız. Gerede’den itibaren ise Yeniçağa, Mengen, Devrek ya da Eskipazar yolunu tercih etmeniz mümkün. Güzergâhımız üzerinde bulunan Ankara’ya 60 km. mesafedeki Kızılcahamam ilçesi sınırlarına ulaştığımızda, sıklaşan orman ağaçları değişik bir coğrafyaya girdiğimizin işaretlerini vermeye başlıyor. Gerede’den, Mengen-Devrek üzerinden Yenice’ye doğru yönelmemizle birlikte renklerin farklılaştığı çok daha farklı iklime sahip bir bölgeye girdiğimiz hissini uyandırıyor. Uzunca bir vadiden yol alıyoruz. Yol boyunca sağımız ve solumuzda yer alan bitki örtüsü alabildiğince renk cümbüşü içinde; sarı, yeşil, kahverengi, kızıl, turuncunun her tonu…

Yangın Kulesi

PictographLake Altitude 2,768 ft

Göktepe Goleti

PictographLake Altitude 2,845 ft

Göktepe Goleti

Karabük’ün Yenice ilçesi ormanları, Avrupa kıtasında Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF) tarafından belirlenen 100 orman sıcak noktasından biri. Belirlenen bu 100 noktanın 9’u Türkiye’de bulunuyor. Aşağıda bu yerleri görebilirsiniz. Yenice ormanları parkuları bir kaç yıl önce Yenice Kaymakamlığı’nın destekleriyle düzenlendi, tabelalandırıldı, bisiklet-yürüyüş-uzun yürüyüş parkuları gibi çeşitli kategorilere ayrıldı Göktepe Yaylası (göleti) bu parkulardan biri üzerinde bulunan çok güzel bir yer. Aşağıda Yenice ormanları kitabından alınan Göktepe – Bağbaşı – Fındıkaltı rotasının bir kısmını görebilirsiniz. Göktepe Yaylası yakınlarında Bağbaşı Yaylası, Bektaş, Yangın Kulesi, Fındıkaltı mevkii gibi yerler bulunuyor. Aynı rota üzerinde orman yollarından ilerleyerek bu yerlere de ulaşabilirsiniz. Yollar mevsime göre 4X4 araç gerektirebiliyor, ancak yaz gibi uygun mevsimlerde normal bir otomobil ile tüm rotaya değilse de rota üzerindeki bazı yerlere ulaşabilirsiniz. Karabük’ten geçerken okuldan arkadaşım Serhan’a uğruyoruz. Ormana girmeden bir öğle yemeği yiyoruz. Serhan beni Yenice ormanlarıyla tanıştıran kişidir aynı zamanda. İlk kez 2005 yılında fakültede öğrenci olduğumuz zamanlar, “gelin size memleketimi gezdireyim” diyerek epeyi yol yapmıştı bizimle. Önce Çeltik Köyü’ne, köyden de Göktepe mevkiine geliyorsunuz. İlçeden itibaren toplam yol 12 km civarında. Asfalt ve toprak kısımları var. Toplamda 15-20 dk’lık bir sürüş ile yaylaya ulaşabilirsiniz.Gölün biraz ilerisinde yukarıdaki haritada işaretlediğim gibi yaylanın şenlik alanı var. Futbol sahası gibi çimenle kaplı bu alan içerisinde oturma yerleri, çöp varilleri, çeşme, ateş yakma yerleri, wc, küçük bir kantin benzeri bir yapılar var. Her sene yaz aylarında başta Çeltik köyü sakinleri katılımıyla bu alanda şenlik düzenleniyor. Biz kampımızı bu alanda değil de göle daha yakın bir yerde kurduk.