Yaylalı - Cebel-i Reis - Yaylalı

March 25, 2017
March 2017

•   3.8 2 Reviews

near Yaylalı, Antalya (Türkiye)

Daha önce keşfi yapılan ancak yoğun kar örtüsü nedeniyle bitiremediğimiz hat, Yaylalı Köyü sırtlarından geçen yüksek gerilim hatlarının altından patikaya girdi. Hayvancılıkla uğraşan köyün yerlileri tarafından Deve geçişi için yapılmış enfes patika rahat bir tempoda, çam ormanı içerisinden yükseldi, doğal dere yatağını takip ederek yoğun defne ve sandal ağaçları içerisinden iki vadinin başlangıç noktası olan ve bir de ev harabesi barındıran düzlüğe ulaştı. Görsel bir zenginlik katma gayretiyle, 1000 m'de yer alan yamaç paraşütü pistine bağlamayı amaçladığımızdan, hat Güneyde yer alan ve aynı zamanda patika olarak kullanılan dere yatağından yoğun bitki örtüsü arasından tahra yardımıyla ilerledi ve 3,6'ncı Km'de sona erip bu noktadan görece rahat bir serbest geçişle paraşüt pisti noktasına ulaştı. Bu noktadan daha kısa ve rahat bir geçişle yeniden hatta giren rota 8,6 km sonunda başlangıç noktasında son buldu. Keşfinden ve temizliğinden oldukça keyf aldığımız bu güzel rotada bana yardımcı olan Hüseyin Sezen ve Halil Tokgöz'e teşekkür ederim. Hatla ilgili önerilerim;

1) Yaylalı Mahallesine 202 no'lu halk otobüsü ile ulaşım mümkün. Köy, Alaaddin Keykubat Üniversitesi yerleşkesinin hemen karşısında ve yüksek gerilim hatları oldukça belirgin.
2) Uzun kollu bir giysi, pantolon, gözlük ve şapka şiddetle önerilir. Yumuşak zemin nedeniyle yürüyüş ayakkabısı yeterli olacaktır.
3) Hat üzerinde hiç bir su kaynağı yok. Yaz - kış en az 2-3 litre su alınmalı.
4) 2,3'ncü Km'de hat sağa doğru ilerleyip zigzaglar halinde yükseliyor ancak bir süre sonra yeniden vadi tabanına ulaşıyor. 2,7'nci Km'de karşınıza çıkacak kırmızı topraklı geniş bir alan ve ev yıkığından sağda yer alan vadi tabanını takip etmeye devam edin.
3,1'nci Km'de karşınıza çıkacak iki dere yatağından yine sağda olana devam edin.
5) Parkur üzerine her hangi bir işaretleme yapılmadı ancak yakın zamanda 3.6 km'den sonrası için işaretleme yapılacak. Bu nedenle bir süre wikiloc kayıtlarını referans almak yerinde olacaktır. İlave olarak, patika belirgin olduğundan, gereksiz kırmızı- beyaz işaretlemeden kaçınılmasını rica ederiz.
6) Uygun transferi ayarlayanlar, yamaç paraşütü pistinden geri dönmek yerine toprak yol üzerinden ilerleyerek 6,5 km sonra Laertes Antik Kentine ya da 10 km sonra Alanya - Karaman Devlet yolu'na ulaşabilecekleri yeni bir parkur oluşturabilirler.

• Dmitriy Vetrov Apr 3, 2021

Подъем не сложный, дорога каменистая по руслу высохшего ручья. На момент прохождения маршрута много участков поросших кустами и травой, приходилось часто сверяться с gps-навигатором чтобы не сбиться с пути. Когда вышли на верхнее плато, было уже близко к смотровой площадке, но тропы как таковой не было, просто шли по навигатору. В конце открывается великолепный вид на берег моря. Повезло спуститься вниз в Махмутлар на попутном туристическом автобусе.

• Sedat gün Feb 19, 2024

I have followed this trail  verified  View more

Orta kolaylıkta bir rota.