Yaylalı - Cebel-i Reis - Mahmutlar - Yaylalı

Photo ofYaylalı - Cebel-i Reis - Mahmutlar - Yaylalı Photo ofYaylalı - Cebel-i Reis - Mahmutlar - Yaylalı Photo ofYaylalı - Cebel-i Reis - Mahmutlar - Yaylalı

February 18, 2018
February 2018

•   3.7 2 Reviews

near Yaylalı, Antalya (Türkiye)

Yaylalı mahallesi sırtlarından başlayan ve daha önce 16925210 ID no'lu etkinlikle temizlediğimiz hattı takip etmeyi, ilave olarak da Mahmutlar beldesi sakinlerinin varlığından bahsettiği Güney yamaç patikasını bulmayı amaçlayan yürüyüş, hızlı bir çıkış ile Paraşüt atlama noktasına ulaştı ve kısa bir manzara molasının ardından atlama noktasının Doğu köşesinde olduğu belirtilen hattı bulmak için yamaçtan inişe geçti. Kısa bir süre sonra bulduğumuz ve zig zaglar yaparak inişe geçen hat, zamanın ve doğanın tahribatına yenik düştüğünden, üzerinde büyüyen makiler nedeniyle kaybolmaya yüz tutmuş halde. İnanılmaz manzarası ve zaman zaman beliren duvarları inişi güzelleştirse de, oldukça zorlayıcı bir zemin yapısına ve dikenli bitki örtüsüne sahip. Pek çok yer de kaybolsa da çobanların ayak izinden takibi mümkün ve bu kayıtla ölümsüz hale getirdik. Umarım bir gün temizleme ve işaretleme şansı buluruz. Uyarılar;
1) İlk 8 km'sinde hiç bir su kaynağı yok, en az 2 lt su tedarik edin.
2) Mutlaka bot, sağlam bir pantolon ve uzun kollu tişört giyin.
3) Tahra taşıyın.
4) 9. km'de yol birden bitiyor ve bol dikenli bir yamaçtan inmek gerekiyor. Oldukça yıpratıcı bu bölüm için, yol takibi yerine biraz daha aşağıdan bir geçiş tavsiye ediyorum. Dikenleri temizledim ancak çok çabuk büyüdükleri unutulmamalı.
5) Bahar ve Yaz ayları için, sürekli cepheden güneş aldığından, güneş kremi kullanılmalı.

Patika bu fotoğrafın sağ alt köşesinden giriş yapıp Kuzeydoğuya doğru yükselerek ormana giriyor. Bu noktadan sonra yolu kaçırmak mümkün değil. Sadece patikayı izlemeye devam edin.

Patikadan Alanya,Oba, Kestel ve Dim Çayı vadisi.

İsmet Ergüleç'in kısa bir süre konakladığı meşhur kayası.

Bu noktada küçük bir açıklık alan var. Buradan sağda kalan yani Güneydoğu yönüne giden dere yatağını takip edin.

Bu su birikintisi açıklık bir alanda yer alıyor ve size sağda kalan dere yatağına giden patika rotasını işaret ediyor.

Tam bu noktada önünüze iki adet dere yatağı çıkacak ancak siz sağa, yani Güneybatı'ya uzanan dere yatağını takip edeceksiniz.

Patika çıkışı

Patikanın tırmanış etabı bu noktada sona eriyor ve Laertes Antik Kentinden gelen ve paraşüt atlama noktasına giden toprak yola kavuşuyor. Yolu sağa dönerek takip edin.

Bu kayayı gördüğünüzde , kayanın solundan çarşağa doğru ilerleyin.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli May 21, 2019

Bize en yakın parkurlardan birisi olmuş. Ulaşımı kolay ancak su ve çalılık gibi problemler mevcut. En güzel Alanya açısı burası olmalı.

• Ян Гришин May 8, 2023

НЕ ХОДИТЬ!
    Там нет тропы, кусты, скалы и колючки !!!

• Mehmet Hastürk Nov 26, 2023

Yürümek istiyorum arkadaş olacak varsa haberleşelim