Yaygınca - Serindere Vadisi

June 6, 2020
June 2020

near Pazarçayır, Kocaeli (Türkiye)

Yaygınca köprübaşından (Serindere) başladığımız rotamıza, kızkaleyi geçerek kıranyurt yaylası yolu boyunca devam ettik. Kıranyurt yolundan saparak Sultaniye köyüne, tekrar Serindere dere yatağına indik. Bir yanımız dere, üç tarafımız yeşil muhteşem bir dere kenarı yolundan başladığımız noktaya ulaştık. Yol boyunca su kaynağı ve çeşme mevcut, su sorunu yaşanmaz. Gerek fauna gerekse flora açısından oldukça zengin bir güzergah. Kuş sesleri ve akan su sesi yol boyunca size eşlik edecek. Serindere vadisinin kuzeydoğu yakası yürüyüşlerimizde gür ormanlarını hep gördüğümüz ve yürümek istediğimiz bir güzergahtı, gayet keyif alarak 18K rotamızı tamamladık.

• Photo of lasbokas
    lasbokas Jul 15, 2020

I have followed this trail  verified  View more

Çok keyifli bir rotaydı.

15.07.2020’de yürüdük. bulutlu bi gündü. yürüyüşün ikinci kısmında, patikayı bir hayli ot bürümüştü, salgın yüzünden yürüyüşçülerin azaldığını ve otların ezilmediğini tahmin ediyorum.

yine ikinci kısımda orman arasındaki bol otlu alanlarda çok sayıda kene vardı, durup durup kontrol ettik bacaklarımızı, suya yakın alanlarda da çok fazla sivri sinek vardı.

bizim yürüğümüz mevsimi tavsiye etmiyorum. ilkbahar ve sonbaharda çok keyifli olacağını tahmin ediyorum.

• Photo of erkerim
    erkerim Jul 18, 2020

Bu rotayı 4-5 kez yürüdüm kesinlikle haklısınız, pandemi nedeni ile patikaları ot sarmıştı normalde öyle olmuyor. Mevsim tavsiyenize katılıyorum 👍🏻