Yatakkaya ve Sudüşen Şelaleleri

October 23, 2021
October 2021

near Termal, Yalova (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 23 Ekim 2021 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz günübirlik etkinliğimizin kaydıdır.

Yalova Termal ilçesinde yer alan Gökçe Barajı Göleti'nden Bursa Gemlik ilçesinin köylerine ulaşan virajlı yol tam bir görsel şölen sunuyor.
Arabamızı Kestanepınarı Sırtı adı verilen mevkiden toprak yola sokarak yaklaşık 1 km ilerledikten sonra yürüyüşümüze başladık.

Traktör yolu olarak adlandırabileceğimiz patikadan Kara Tepe'ye yükselirken doğa bizi kestane ve muşmula ziyafetine hemen buyur etti. Kara Tepe'nin ardından bu keyifli patikayı takip ederek etkinliğimizin en yüksek noktası olan Hamam Tepe'yi aştık.

2.6 km'den 3.4'üncü km'ye kadar belli belirsiz bir patikayı doğaçlama takip etmek zorunda kaldık. Yer yer dikenli otlarla kaplı bitki örtülerini ve dik yamaçları paralel aştığımız bu kısım etkinliğimizin en zorlayıcı bölümü oldu.

3.4'üncü km'dan itibaren ekoturizm parkur yoluna ulaşmış olduk. Bu parkur aslında Gökçetepe tarafından başlıyor. Burası Ferhat Su Yolu olarak adlandırılıyor.

Uzun Dere üzerinde yer alan Yatakkaya şelalesine ulaşım kolay. Daha da kolaylaşacak. Patika üzerinde seyir terası inşaası devam ediyor.

Yatakkaya şelalesi görülmesi gereken bir şelale. Arabayla ulaşım olmadığı için Sudüşen Şelalesi'ne göre daha bakir kalmış. Doğası daha vahşi. Güneş girmeyen vadi oldukça serin.

Ekoturizm parkur patikasını çıkış yönünde takip ederek Kaytak Tepe'yi sağımıza alıp vadiyi dolanarak Termal-Gemlik araba yoluna ulaştık. Asfalt yolda sevimsiz zoraki bir yürüyüşle Nacaklı Deresi üzerinde yer alan Sudüşen Şelalesi'ne vardık. Alabalık tesisi içerisinde yer alan şelale araba ulaşımının olması sebebiyle kalabalıktı. Özellikle bölgeye Arap turistlerin yoğun ilgisi var.

"Şelalede yüzülmez" uyarı tabelasının ters çevrilmesini fırsat bilen iki yiğit arkadaşımız serin suların tadına baktı. Yüzme bitince tabelayı tekrar düzeltilmiş bulduk.

Tekrar asfalt yoldan daha da sevimsiz bir yürüyüşle Kestanepınarı Sırtı'na varıp toprak yoldan arabamıza ulaşarak etkinliğimizi nihayete erdirdik.

Bu etkinliğin tek olumsuz tarafı asfalt yolda yürümekten kaçınamamamız oldu. Aşağıdaki alabalık tesisisin içinden Nacaklı Deresi'ni soluna alıp Harmankaya Tabiat Parkı'nın muhteşem manzarasında toprak yolda yürünebilir. Fakat bu tercih etkinliğimizi oldukça uzatacaktı. Başka yürüyüş severler bu seçeneği tercih edebilir.

PictographWaterfall Altitude 1,142 ft

PictographBridge Altitude 968 ft

PictographWaterfall Altitude 887 ft

• Angela Lane Aug 13, 2022

Got lost a few times where the trail wasn't completely clear or went off one of the logging roads. Would suggest staying on the backroads rather than try to find shortcut trails.