Yalak-Karayalak Vadisi-Çelikbuyduran-Yedigöller

Photo ofYalak-Karayalak Vadisi-Çelikbuyduran-Yedigöller Photo ofYalak-Karayalak Vadisi-Çelikbuyduran-Yedigöller Photo ofYalak-Karayalak Vadisi-Çelikbuyduran-Yedigöller

August 31, 2021
August 2021

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamaları kapsamında Avrasya Dağcılık ve Kocaeli Dağcılık kulüpleri olarak ortaklaşa gerçekleştirilen 3 gece kamplı etkinliğimizin ilk gün faaliyet kaydıdır.

28 Ağustos Cumartesi günü Sokulupınar Yaylasının üstünde yer alan Yalak kamp alanında kamp yükleri katırlara yüklenerek öğlen saat 12:15'de yürüyüşe başlandı.

Uykusuz geçen İstanbul-Aladağlar araba yolculuğunun hemen ardından dinlenmeden başlanılan yürüyüş zorlu geçti. Kara Yalak vadisi ve kapı geçişinin ardından Çelikbuyduran Geçidi öncesi zigzaklı patikalar epey zorluydu. Çeliği büken buz gibi su imdada yetişti. İnişin verdiği rahatlığın itici gücüyle saat 19:30'da Direk Göl kamp alanına ulaşıldı.

PictographMooring point Altitude 7,214 ft

Bu mevsimde oldukça zayıf akıyor ama buz gibi olma özelliğini koruyor.

Emler ile Kızılkaya zirveleri arasında yer alan geçit ile Yedigöller platosuna ulaşım sağlanıyor.