YAĞCILAR-TAŞADA KOYU-MELENGEÇ KOYU

September 8, 2019
September 2019

near Yağcılar, İzmir (Türkiye)

Urla'nın Yağcılar köyüne, İzmir-Çeşme otoyolunun Karaburun kavşağından ayrılıp sola (güneye) giden yoldan gidiyoruz.
Köyde sabah çaylarımızı içip kahvaltımızı yapıyoruz. Burada cumatesi ve pazar günleri açılan, üretici köy kadınları pazarından, köy ürünlerinden oluşan alış verişimizi yapıyoruz. . Köyden ayrılmadan önce köy pazarından ve köy bakkalından gün boyunca yetecek kadar yiyecek ve içeceklerinizi almanız önerilir. Kahvaltımızı yaptıktan sonra köyden yürüyüşümüze başlıyoruz
Hemen hemen denize kadar, tamamen çamlar altında kalan bir patikadan, neredeyse hiç güneşi görmeden yürüyoruz. Denize yaklaşınca nefis manzaralar izleyip fotoğraflarımızı çekiyoruz.
Denize ulaştığımız yer çok güzel bir koy olan Taşada Koyu. Buraya, neredeyse hiç kara taşıtı ulaşamadığı için (traktör ve görgüsüzlerin 4x4 araçları hariç) çok şükür ki biraz bakir ve temiz kalabilmiş. Koya sadece yürünerek ve deniz taşıtlarıyla ulaşılabiliyor. Ama, yaz aylarında maalesef bu güzelim koy düğün bahçesi gibi oluyor.
Koya adını veren Taşada, kıyıdan 70-80 metre kadar açıkta, yaklaşık 25-30 metre yükseklikte bir kaya kütlesi. Yüzerek gitmek çok zevkli oluyor. Eğer Taşada'ya yüzerek gidecekseniz kesinlikle ayağınızda sandalet, bot ya da tabanı sağlam bir deniz ayakkabısı olmalıdır. Taşada'ya çıkarken dikkatli olmalısınız. Kayalar dik, uzun yıllar rüzgar ve dalgaların aşındırmasıyla son derece keskin ve yırtıcı bir duruma gelmiş. Çok dikkatli olunmalı. Adanın tam tepesinden çok güzel manzaralar izleniyor. Merak edenler üşenmemeli bu güzel kayalıklar üzerine çıkmalıdır. Koyun kıyısında çok güzel bir kumsal var. Ayrıca bir de suyu hiç eksilmeyen bir kuyu bulunuyor. Bu kuyu suyu ile, su biraz soğuk olsa da duş alınabiliyor.
Taşada koyundan sonra Demircili koyuna kadar yaklaşık 4 km kadar, patika ve orman yollarından yürüyerek parkuru tamamlıyoruz.
Parkur boyunca hiç içilebilir su kaynağı yok.

PictographIntersection Altitude 851 ft

PictographBeach Altitude 77 ft

DEMİRCİLİ PLAJI

• İsmet Taçyıldız Sep 29, 2023

İzmir Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'nden 6/7 kişilik bir arkadaş grubuyla, özellikle deniz kenarında sonlanacak ve yürüyüş molasında serinleyebileceğimiz bir parkur bakıyorduk. Sizin bu deneyiminiz bizim için harika bir örnek oldu. Bilgilendirme açısından çok güzel bilgiler ve fotoğraflar var. Emeğinize sağlık.