YAĞCILAR- KAYA KİLİSE-PAPAZ KOYU-TAŞADA KOYU-DEMİRCİLİ KOYU

Photo ofYAĞCILAR- KAYA KİLİSE-PAPAZ KOYU-TAŞADA KOYU-DEMİRCİLİ KOYU Photo ofYAĞCILAR- KAYA KİLİSE-PAPAZ KOYU-TAŞADA KOYU-DEMİRCİLİ KOYU Photo ofYAĞCILAR- KAYA KİLİSE-PAPAZ KOYU-TAŞADA KOYU-DEMİRCİLİ KOYU

October 1, 2023
October 2023

near Yağcılar, İzmir (Türkiye)

Bu yürüyüşümüze, Yağcılar köyünden başladık. Amacımız köyün batısında kalan Kaplan Dağı üzerindeki patika ve orman yollarını kullanarak, önce Meryem Ana Kutsal Alanı'ndaki Kaya Kilise'ye uğramaktı. Sonra da Papaz Koyu ve Taşada Koyları üzerinden Demircili Koyu'nda yürüyüşü bitirmekti. Kaya Kilise'yi görüp fotoğraflarımızı çektikten sonra Papaz Koyu'na gitmek için yola çıktık. Grubumuzun önünde bulunan heyecanlı ve hızlı arkadaşlar (ilk kez bu parkurda yürüyorlardı.) koya inen sapağı kaçırınca biz de peşlerine düşüverdik. Bu vadide telefon ve internet hiç kullanılamıyor. Bu nedenle arkadaşlarımızla iletişime geçemedik. Ancak yeni açılan yolun sonunda buluşabildik. Buradan sonra kuzeydoğu yönüne doğru uzanan vadide açılan yeni yolu (Bu yol da biraz dik çıkışlı ve oldukça taşlı) izleyerek, işaretli Efes-Mimas parkurlarından, "Papaz Koyu-Kaya Kilise-Zeytinler" orman yoluna çıktık.
Sonra da, Papaz Koyu ve Taşada Koyu üzerinden Demircili Koyu'na yürüyerek yürüyüşümüzü sonlandırdık.
Parkur genellikle zor değil. Yalnız, bizim saptığımız bölüm (14,5 ile 17,5 km arası) pek kolay değildi. Zemindeki kayalar ve taşlar yürümeyi oldukça zorlaştırıyor. Kesinlikle, burada tabanı kayalıklarda yürümeye uygun trekking botları kullanılmalı.
Parkur boyunca içme suyu kaynağı yok. Tüm ihtiyaçlar Yağcılar köyündeki bakkaldan sağlanabiliyor. Yürüyüşe başlarken buna dikkat edilmeli.

YAĞCILAR

Yürüyüşe başladığımız köyden biraz ayrılınca...

PATİKA

PictographFlora Altitude 1,094 ft

ORMAN YOLU MANZARALARI

DAĞ YOLLARINDAN MANZARALAR

TEPE

ORMAN YOLUNDA

ORMAN YOLUNDA İNERKEN

SÖĞÜT KÖYÜ KALINTILARI

Söğüt köyü, Rumlardan kalma bir mübadele köyüdür. Söğüt köyüne, bu yürüyüşte uğramadık. Yıkık duvarlar köyden günümüze kalan yapı kalıntılarıdır. Bina kalıntılarının fotoğraflarını 19.11.2017 günün yaptığımız doğa yürüyüşünde çekmiştim.

PictographFlora Altitude 586 ft

PATİKA

Patika orman yolu ile Kaya Kilise arasında bulunuyor. Çevresi makiler ve çam ağaçlarıyla kaplı.

ODUN KÖMÜRÜ OCAKLARI

KAYA KİLİSE

PictographRisk Altitude 539 ft

Bu orman yolu yeni açılmış. Yolun tümünde zemin kayalara kaplı. Çok dik inişli. Döndüğümüz noktadan sonra belirgin patika da yok. Dönüş yolumuz da yeni açılmış ve aynı özellikte, ancak biraz daha kısa ve indiğimiz orman yol kadar dik değil. Her iki yolun bulunduğu vadide de telefon ve internete ulaşım yok. Bu nedenle burada aldığımız kayız düz bir çizgi olarak kaydolmuş. Aslında iniş yolu da, dönüş yolu da oldukça virajlı. İndiğimiz vadi sonunda, Çamur Banyosu Koyu var. Suyu çok berrak, küçük bir koy. Başka bir yürüyüşte özellikle bu koya gitmek istiyoruz. Tabii elit bir yürüyüş ekibi oluşturarak.