Yağcılar - Kargalı Şelaleleri

October 12, 2021
October 2021

near Yağcılar, Kocaeli (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 12 Ekim 2021 Salı günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Hafta içi fırsatını değerlendirip bir yılı aşkındır ziyaret etmediğimiz Kargalı Şelaleleri mevkiine bir etkinlik düzenleyelim dedik.

Klasik rota olan Orhanlı'dan başlamayıp bir farklılık yapalım diyerek değişik bir rota planladık. Yağcılar Orhanlı arası bir bölgeden Neşeli Deresi vadisine iniş yapıp Denizli Göleti Yörük Sığırlık meralarının yoluna çıkan sırt hattına yükselmeyi ve oradan da Kargalı şelalelerine iniş yapmayı planladık.

Yolların yağışlardan çamurlu olması nedeniyle toprak yolda arabadan daha erken vedalaşmak zorunda kaldık.
2.2 ile 2.6 km araları doğaçlama yarı vahşi bir iniş oldu.
Neşeli Deresi mevsim itibariyle çok zayıftı. Vadide çoğunlukla dere yatağında taşlı zeminde yürüdük.
Yüksek şelale sıfır suyu ile hayal kırıklığı meydana getirdi.
Alçak şelale de gördüğüm en zayıf sulu haliyle merhaba dedi.
Yüksek şelale üstünden toprak yola kadar yarı vahşi bir çıkış oldu.
Bu noktadan itibaren arabaya kadar toprak yolda yürüyüşümüzü gerçekleştirdik.