y

59 minutes
November 7, 2022
November 2022

near Şarap Gürler, Ankara (Türkiye)

dd

Iki dedem buyukannem ve buyuk amca ve halamin kabirlerinin bulundugu kayas kabristani

Arkada yesilbayir camii. sagduyu caddesi. arada kucukken bogulmaktan son anda arkadaslarim (arif ozgur muhammed) ve kardesim Hakanin yardimi ile kurtuldugum deremiz.. eskiden sirin gecekondu mahallesiydi. herkesin muatakil bahcesi ve hayvanlari vardi. simdi bulundugum tepede harabeye donusmus evler yerinde okul arkadaslarimiz oturuyordu..

yamactaki parkin baslangici

eski ve yeni kolkola.. yikilmis bir gecekondu kalintilari uzerinden tepede son kalan evler ve arka planda yeni beton yapilar..

Cocukken iki dag manzarasinin arasinda buyudumicin daglara tirmanma arzum ve merakim hep taze kaldi. onumzde ihtisamli hiseyin gazi dagi ve ustunde turbe. arkamizda elmadag zirvesi. yanimizda zirveden gelen dere (eskiden tertemizdi)

eskiden her evin yaninda tandirlik ve komurluk olurdu. bazlama ve gozlemeler tandirda sacin ustunde piserdi. daha pismeden kokuyu alir sicak bazlama icin siraya girerdik.. en guzel bazlama sonbaharda dokulen kavak yapraklari (gazel deriz) ile kisik ateste piserdi..

yikik ev ve arka planda samsun yolu tokiler ve tren yolu

onde hala kullanilan numunelik gecekondu. onunde bayragi hala dalgalaniyor. cocukken bircok eve sut dagitirdik.. evlerinde arasinda kalan yesil alanlarda koyun otlatirdik. her biri dik tepelerden tirmanmak arkadaslari ziyaret etmek yeni yerler kesfetmenin lezzeti tarif edilemez

dik yokus 4

atari..

sinif arkadaslarim necip ve murat in evleri.. sahapgurler mahallesi yozgat yerkoyun ankara subesi gibiydi..

Marsi midyatli Hasanlarin evi

Yekoylu mavi gozlu sari sacli Murat c. kardesimin yamactaki yikik evi

Sonbaharin vazgecilmezi ayva ve igde agaclari evler yikik ama agaclar calismaya devam..

bu kapidan fatih c.lerin avluya gecerdik arkada yesiloz camii

bu avlu hala surekli gozumun onunde canlanir

yesiloz camii

bu duvarlari hatirlayan var mi

Halamlarin birkac sene oturdugu tupcu ihsan amcanin dukkaninin karsisindaki ev.

dik yokus 5. halamlarin yamactaki evi. bu yokuslardan kosarak inmek ayri bir eglenceydi

Halamin evinin yamacindan ilkokulumuz (atlioglu) hemen yaninda leblebi tozu aldigimiz bakkal. arkada 4 yol.. samsun yolu yesilbayir kavsaginda eskiden ne isik ne de ust gecit vardi. cok defa olumlu kaza olmustu.. hatta birkac defa halk yola ust gecit yapilsin diye boykot amacli saaterce sehirlerarasi yolu tikamislardi..sonunda ust gecit yapildi ama yuzde 90 eaki usulu kullanmaya devam eden. Babamin koyunlari otlatmaya giderken 30 kadar koyunu ust gecitten karsiya gecirmesi de ayri bir hatira. Hatta trafik polisi tebrik etmisti.. biz bu insanlara ogretemedik diye :)

dere yatagi ve ilkokul

Sene takriben 1985 ilkbahari. evimizin onunde akan bu dere ilkbaharda karlarin da erimesiyle gurul gurul akiyor. biz 4 5 arkadas 5bucuk yasindayiz.. guya balik tutacagiz. tam bu noktada suya ip atip balik tutmaca oynuyoruz derken uzerinde durdugumuz duvardan dereye dustum. ayni derede bizden once yakin komsunuzun cocugu bogulmustu. Allahtan duvarin yan tarafina tutundum kardesim ve arkadaslarim el ele tutusup beni dereden cikardilar. olumden donduk :) ama bizim kafada eve gidince nasil dayak yiyecegimiz. o soguk havada sirilsiklam gocugum ile eve gittim. ve dayagimi yedim.. :)