Photo ofXorret de Catí,Castanyer d'Índies, Barranc del Badallet,Pantanet,Presa,Estret,Ermita de Xorret de Catí,Nevera de Neu Photo ofXorret de Catí,Castanyer d'Índies, Barranc del Badallet,Pantanet,Presa,Estret,Ermita de Xorret de Catí,Nevera de Neu Photo ofXorret de Catí,Castanyer d'Índies, Barranc del Badallet,Pantanet,Presa,Estret,Ermita de Xorret de Catí,Nevera de Neu

1995
May 10, 2021
May 2021

near Esquinal, Valencia (España)

La ruta de hui ens porta fins al paratge natural de Xorret de Cati(Foia de Alcoi), es una ruta molt xula on podem gaudir d'unes vistes molt bones i d'un paratge ben bonic. Deixem el nostre cotxe estacionat al aparcament d'enfront del hotel Xorret de Cati i comencem la nostra ruta, el primer que visitem es el estany del petit parc, que deixem per al final de la ruta de hui.Despres de fer una breu parada en el estany ens dirigim cap al Castanyer d'Índies que es un Castanyer gegant que ara mateix al estar en floració esta preciós i despren una fragància molt bona, una vegada hem gaudit i fotografiat el Castanyer d'Índies continuem el nostre camí cap al Barranc del Badallet, es un Barranc molt bonic i per el qual anirem descendint per arribar al Pantanet i l'Estret de Xorret de Catí, el recorregut per dins d'aquest barranc es molt fàcil i còmode ja que el 99% es per senda i eixe 1% restant del recorregut no te cap dificultat, de fet jo m'he creuat amb un monto de gent de diferents edats fent la mateixa ruta,durant el recorregut per dins del Barranc passem per davant de diversos pous.Una vegada a la part de baix del Barranc passem per davant d'un abeurador i ens disposem anar veure el Pantanet, i la seua presa construïda en l'estret de Cati en 1860, passant primer pel que va ser el xicotet embassament, hui ple de sediments arrossegats durant anys.Una vegada estem a la part de dalt de la presa tenim que fer el descens per baixar a la part de baix, aneu en un poc de precaucio al baixar aquest tram es el unic tram complicat de la ruta, tampoc té realment cap complicació si esteu acostumats a fer muntanya però jo ho preferixc dir per a que estigau assabentats, una vegada hem vist la presa i el Estret des de la part inferior tornem a pujar per el mateix lloc i tornem enrere en el nostre recorregut per agafar la senda que ens porta per la part superior de l'altra banda del Barranc del Badallet, es un ascens prolongat però amb un desnivell molt suau i còmode de fer, durant el acens per l'altra banda del Barranc es on podem gaudir de unes vistes magnífiques per exemple de la Serra del Sit entre moltes altres magnífiques i precioses vistes dels paratges.Arribem a un punt on la senda s'acaba i agafem breument durant un tros una pista forestal la qual abandonem per agafar un altra senda que pràcticament paralela a la pista forestal ens porta fins a l'ermita de Xorret de Catí, del S. XVIII i consagrada a la Immaculada Concepció. Després de veure l'ermita torne a la pista forestal per a creuar-la i per senda anem fins al Nevera de Neu del S.XVIII que emmagatzemava la neu per a proveir al municipi de Petrer. És el pou mes gran del Mig Vinalopó, amb una capacitat de 325 metres cúbics.Agafem una senda que apareix per la part esquerra de darrere de la Nevera per a fer el descens en el trallecte de retorn cap al punt d'inici de la nostra ruta passant també per davant d'un altre magnífic exemplar d'arbre en este cas una inmensa Carrasca(al track no he posat cap waypoint, pero passareu per davant d'ella), seguim i en un pocs metres estem davant un altra vegada del Castanyer, ara ja tot ple de gent fotografiant i veient el Castanyer ja que este es molt visitat tots els anys durant l'època de la seua floració per la seua espectacularitat, ara ja tans sols ens queda tornar sobre els nostres pasos per arribar de nou al estany i ara per la part esquerra d'este agafarem la senda que ens endinsa breument per dins del xicotet parc fins que tornem de nou al aparcament i posem punt i final a la ruta de hui. Espere que us agrade i si voleu deixeu el vostre comentari, Salut i Muntanya ens veiem en la próxima ruta

1-Inici/Final

PictographPark Altitude 3,048 ft

PictographTree Altitude 2,986 ft

6-Castanyer d'Índies

Photo of10-Per dins del Barranc del Badallet Photo of10-Per dins del Barranc del Badallet Photo of10-Per dins del Barranc del Badallet

10-Per dins del Barranc del Badallet

11-Pou

12-Pou

PictographRuins Altitude 2,600 ft

18-Pantanet i Estret de Catí

Photo of19-Dins de la Presa del Pantanet S.XVII Photo of19-Dins de la Presa del Pantanet S.XVII Photo of19-Dins de la Presa del Pantanet S.XVII

19-Dins de la Presa del Pantanet S.XVII

Baixem a veure l'estret i la Presa del Pantanet des de baix

22-Vistes a la Serra del Sit

23-Torre de vigilancia

En realitat els dos camins porten al mateix lloc, jo preferixc anar per la senda

25-Ermita de Xorret de Catí S. XVIII

26-Girem a l'esquerra per senda

PictographRuins Altitude 2,983 ft

27-Nevera de Neu S. XVIII

PictographPark Altitude 3,038 ft

29-Fonteta del Parc

• C_Alarcon Feb 7, 2022

Ruta ben explicada i fàcil de seguir

• Photo of juan Llorca 85
    juan Llorca 85 Feb 7, 2022

C_Alarcon moltes gràcies per el teu comentari i valoracio.