Photo ofXODOS: UN RECORREGUT BOTÀNIC-TIL.LER-BOSC DE ROURES-GINEBRES I CARRASQUES MONUMENTALS Photo ofXODOS: UN RECORREGUT BOTÀNIC-TIL.LER-BOSC DE ROURES-GINEBRES I CARRASQUES MONUMENTALS Photo ofXODOS: UN RECORREGUT BOTÀNIC-TIL.LER-BOSC DE ROURES-GINEBRES I CARRASQUES MONUMENTALS

July 6, 2015
July 2015

•   4.7 1 review

near Chodos, Valencia (España)

Es tracta de fer una volta molt agradable i interessant pels voltants de Xodos per a vore algunes de les singularitats botàniques més rellevants. Anirem a buscar els Dipòsits situats al costat del Mas de LLorens i seguirem pel camí, passant pel Mas de Felipe, fins arribar al Mas del Barranc, on podrem vore el primer dels exemplars exepcionals del dia: un til.ler preciòs que es troba al costat del senderet que baixa al barranc. Creuarem el barranc i entrarem dins d'un bosc de roures, prop del Mas de la Fonteta, francament encisador: la seua frondositat fa que la lluminositat baixe molt, especialment els dies asoletjats, donant-li un aire molt especial, enigmàtic, amb un silenci que no més trenques al xafar la catifa de fulles seques...A l'altura de la font del Mas de la Fonteta cal pujar per un antic sender que avui ha estat substituit per una mena de tallafocs ple de restes de poda i arribarem a les proximitats del Mas de Griva, ens desviem una mica a la dreta, passarem per una caseta d'aigua, i després de que el camí fa una volta molt ampla,, arribarem al Mas del Planàs, on ens desviarem també una mica per anar a vore la Carrasca de Quico Ros, un magnífic exemplar centenari que ha desenrotllat molta altura. En compter d'anar cap al Mas de Caixó li pegarem la volta a la Moleta de Gargant, i després de passar pel Fontanal de Dalt, baixarem en direcció al Mas de Gargant per un sender on predominen autèntics arbres de ginebres de gran tamany (cal recordar que, en realitat, es tracta d'un arbust i no és masa freqüent vore arbres de ginebres), després de passar per la Font, arribarem al Mas de Gargant, possiblement el més espectacular de tot el Terme, anirem a buscar l'arbre més monumental de l'excursió: la carrasca gegant del mas de Gargant, que alguns diuen Grigal, encara que no hem pogut confirmar la seua denominació. Eixirem en direcció al Mas del Sord i des del camí podrem vore dos coses interessants: per dalt un cirerer molt destacable i, per baix, les restes d'un antic Peiró (la plataforma i el fuste). En arribar al mas del Sord pujarem en direcció al mas de Felipe per a tornar una altra volta cap a Xodos.

'Y' FONT I CAMÍ DELS GINEBRES

TIL.LER MAS DE BARRANC

• Photo of Narviteruel
    Narviteruel Jul 16, 2023

Ferrán gracias por compartir una ruta tan interesante y enseñarnos estos magníficos e impresionantes árboles.