xodos - marinet - la solana

October 29, 2020
June 2020

near Chodos, Valencia (España)

Ruta circular que des de Xodos puja al Marinet per la cara est, continua per l'assagador d'entre termes i retorna a Xodos per la Solana i la Fontassa.
Llevat de la pujada al Marinet on la senda és poc més que un corriol no sempre clar la resta discorre per pistes i sendes netes. Als encreuaments anem trobant les paletes de les rutes locals de Xodos per bé que moltes d'elles estan esborrades pel temps i són difícils de llegir.
Podem retallar la ruta baixant pel camí dels Pelegrins, per la pista del mas de les Pomeres o pels Pinarejos (i també allargar-la cap a Vistabella i l'Albagés).
Recomanable el mapa del Tossal de Xodos o de Vistabella.
Més informació a l'enllaç.

xodos

Cal eixir pel camí de Villahermosa.

bassot de ximo

el Marinet

pla de la creu

Seguim a la dreta per la pista que va per la ratlla de termes, traçada sobre el Pas d'Entre Termes. Per ací passa el GR-33 des de Xodos a Sant Joan. El pas continua cap a la Banyadera i també hi ha un sender que baixa al mas de Vela.

pista esquerra

Recte continua el sender local de Xodos que va al poble pel Recuenco (i els Pinarejos).

mas de marianos

mas de joan de macià

dreta a Xodos

Esquerra camí de l'Albagés que continua a Vistabella. Recte la pista va al mas de Morratges per la Solaneta.

la fontassa i pi de la fontassa

font i pi negre monumental

el Recuenco

Recte. Per la dreta baixa la senda des del Pas d'entre Termes pels Pinarejos.

pista de vistabella

Seguim recte com si anàrem a Sant Cristòfol.

PictographIntersection Altitude 0 ft

senda dreta passant la portera

Cal parar atenció per a agafar la senda que ací es veu molt poc. Comença pujant deixant a l'esquerra una paret de pedra.

collet dreta

Abandonem el pas d'Entre Termes que continua cap a Vistabella pel mas del Zurdo i el del Collet.

• Photo of gherraiz
    gherraiz Oct 30, 2020

Tiene muy buena pinta

• Photo of goterris
    goterris Oct 30, 2020

Cuando quieras un guía por la zona no tienes más que pedirlo.
    Salud y montaña compañero.

• Photo of anitatrilita
    anitatrilita Sep 25, 2021

La cara est del Marinet la senda està impracticable ara mateix. No es troba. Ademes, tampoc hem trobat per on pujares al cim. L’hem tingut que rodejar per una senda aèria . Vistes espectaculars envoltats de bolets i cabirols.

• Photo of goterris
    goterris Sep 27, 2021

Hola Anitatrilita:
    La senda de pujada per la cara est mai ha estat clara, i menys després de les nevades d'anys anteriors. Per pujar al cim sí que hi havia de fa anys (i l'any passat estava) un senderol que arribava a la base del Marinet vorejant el cim per a pujar per la cara nord què és per on va el track. La darrera part de la pujada ja era camp a través fàcil.