xodos a la foia ores per la selleta

Photo ofxodos a la foia ores per la selleta Photo ofxodos a la foia ores per la selleta Photo ofxodos a la foia ores per la selleta

March 26, 2022
August 2021

near Chodos, Valencia (España)

Excursió que segueix el SL-X-1, abalisat, que des de Xodos puja a la Selleta i baixa pel camí vell de Benafigos.
Nosaltres allarguem l'excursió baixant des de la Selleta a la Foia d'Ores de Vistabella i tornant a la Selleta.
La ruta abalisada es troba ben marcada i fàcil de passar. La part que fa la volta per la Foia d'Ores no està assenyalada però és fàcil de seguir, llevat del tram del camí vell de Vistabella a Llucena, del mas de les Tosses a la Selleta, que es troba perdut i no massa clar.
Més informació a l'enllaç.

xodos

Eixim des de la carretera seguint les senyals del SL-X-1 cap a la Selleta.

font de baix

senda dreta

Esquerra camí de vistabella

mas de la lloma

pista del carril

A la dreta, a 100 metres queda la Selleta, per on continua el SL-X-1. A l'esquerra puja al Carril i baixa al mas de Morratges. Continuem recte per una antiga pista forestal perduda que baixa.

pista dreta

Segueix el barranc del Pou de la Vaca.

dreta tallafocs

Recte continua la pista del mas de Racó a la carretera de Vistabella.

pista dreta

Pista de les Tosses sobre l'antic camí de Vistabella a Llucena. Recte continua senda a les Tosses de dalt i serra de la Nevera.

esquerra per la vora del fil

El camí vell passa per la dreta però està més tapat.

la Selleta

La Selleta, Selleteta o Selleta del Carril. Reprenem el SL-X-1 que baixa per la pista de la Nevera (antic camí de Benafigos a Xodos). Hi ha una bassa d'incendis i un abeurador.

senda dreta

Pel barranc. Esquerra pista i senda que remunta el barranc de la Nevera al Roure de la Nevera.

dreta

Esquerra continua camí a la Malusa perdut. Recte baixa entrador de cotxes a la pista de la Nevera.

travessem carretera

Continuem pel camí vell de Benafigos cap a Xodos.