Xhoffraix - Robertville en over de toppen langs de La Warche.

Photo ofXhoffraix - Robertville en over de toppen langs de La Warche. Photo ofXhoffraix - Robertville en over de toppen langs de La Warche. Photo ofXhoffraix - Robertville en over de toppen langs de La Warche.

July 23, 2022
July 2022

near Xhoffraix, Wallonia (Belgique)

Vandaag gestart vanaf het gehucht Xhoffraix in de Belgische Ardennen. Een TOP wandeling met veel klimwerk, 508 werkelijke hoogtemeters. (Natuurreservaat de Hoge Venen).

Voordat we in Robertville aankomen lopen we eerst door de bossen en over bergen richting Le château de Reinhardstein. reinhardstein.net/fr

Na Robertville, (een klein plaatsje in de Belgische Eifel) lopen we naar en over de TOPPEN langs de La Warche.

Na ongeveer 15 kilometer moeten we de La Warche oversteken, dwars door het water. Gelukkig geen natte voeten gekregen omdat de La Warche er redelijk droog bij lag. Normaal gesproken kan hij hier ongeveer 30 cm diep zijn! (dus handdoek meenemen)

Deze wandelroute is, op Xhoffraix en Robertville na (autoluw), volledig autovrij! Al met al een pracht van een wandeltocht. Maar niet geschikt voor kinderen!