Xert: Mas i font de la Serra-Turmell

Photo ofXert: Mas i font de la Serra-Turmell Photo ofXert: Mas i font de la Serra-Turmell Photo ofXert: Mas i font de la Serra-Turmell

December 11, 2023
December 2023

near Anroig, Valencia (España)

Ruta circular passant per
- Mas de la Serra (5.6 km)
- Font de la serra
- Turmell (8.1 km)

Deixem els cotxes a la pista que puja al Turmell i seguim la pista a la dreta que puja cap al mas de la serra. La deixem per una sendera ben indicada que ens porta primer al mas i després a la font de la serra, que està poc després de canviar la vessant d'aigües, ja baixant cap a la vall del Cervol. Just a la cresta, on els mapes assenyalen una assagador, agafem una sendera poc transitada, senyalitzada amb marques grogues antigues i petits muntets de pedres, que per la mateixa cresta ens porta al cim del Turmell. Hi ha un pas fàcil equipat amb 4 grapes, i el fet d'avançar per senda poc transitada, amb arbres caiguts i vegetació crescuda, com a úniques dificultats. Iniciem baixada per la pista del Turmell i a un centenar de metres agafem senda a l'esquerra, molt perduda i bruta de malesa, passem uns bassis de formigó, i la podem seguir prou bé fins uns 200m més avall en què la perdem, i hem de seguir camp a través en un carasol amb moltes argelagues que ens costen de passar, fins arribar a un tallafocs que ja veiem des de dalt. A partir d'aquí, per tallafocs, sendera i pista arribem al cotxe sense dificultats.
PD: Per anar a l'inici de la ruta no us fieu del Google maps que us envia per pistes intransitables. Per Xert, pista cap a Sant Marc i després pista cap el Turmell s'hi pot anar amb un cotxe normal.