Xeraco : Ruta 1 Senda Llarga i Senda de laTaula - Pas del Burro

Photo ofXeraco : Ruta 1 Senda Llarga i Senda de laTaula - Pas del Burro Photo ofXeraco : Ruta 1 Senda Llarga i Senda de laTaula - Pas del Burro Photo ofXeraco : Ruta 1 Senda Llarga i Senda de laTaula - Pas del Burro

August 29, 2020
August 2020

near Xeraco,Jaraco, Valencia (España)

Xeraco : Ruta 1 Senda Llarga i Senda de laTaula - Pas del Burro
Ruta circular prop de Xeraco, per bones sendes que hem d'agrair a l'Ajuntament de Xeraco per la promoció que porta fent de la seua muntanya amb la creació de rutes senderistes per la zona.
Deixem el cotxe en el camí paral·lel a l’autopista AP7, just per la part de darrere de l'àrea de servei de la Safor.
Iniciem la marxa de la Ruta 1 de Senderisme Xeraco: Senda Llarga – Senda de la Taula, marcada amb línies blanques i taronja. Després d’uns centenars de metres pel camí de vora l’autopista, trobem un pal indicador que indica a l’esquerra Pas del «Burro» que és per on tornarem. Seguim avançant mig kilòmetre i el camí gira a la dreta per travessar l’autopista per un túnel, seguim recte i trobem una porta metàl·lica que ens tanca el pas a una propietat privada, però a la part dreta té una portella amb un cartell per on seguir la Senda Llarga.
Uns metres més avant, quan ja comença la muntanya trobem una bifurcació amb un cartell que a l’esquerra va al Barranc Fondo, nosaltres anirem a la dreta per la Senda de la Taula. Caminem uns 200 metres i trobem altre pal indicador que seguim a la dreta per visitar la Cova del Vell.
La Cova del Vell que ja tènia presència humana en el seu interior en el Paleolític, i que en l'actualitat ens deixa un ample panorama dels camps i de la platja de Xeraco. El camí a la cova va al costat de la tanca de l'AP7, està poc transitat i en tan mal estat que a vegades t’entren els dubtes de seguir o tornar-te’n. L'accés anterior a la cova va ser tallat per la construcció de l'autopista. En l'actualitat, amb la incòmoda senda, les visites han descendit, deixant el corriol d'accés en un estat d'abandó.
Després de visitar la cavitat tornem enrere fins al pal indicador que ara seguim a la dreta per la Senda Llarga cap al pla de les Esmoladores. La senda plena de revoltes comença a guanyar altura en ziga-zaga fins a arribar al pla de les Foies, on trobem una bifurcació que seguirem a l’esquerra en lleugera pujada.
En aplegar a una pista forestal deixem la ruta 1 per anar a la dreta i allargar-la un poc més. En les dos següents bifurcacions, seguim pel camí de l’esquerra fins a trobar un pal indicador del PR-CV 183. Uns pocs metres més avant girem a l’esquerra per anar a buscar la Senda del Tio Niso que amb una bonica panoràmica de la vall ens tornarà al PR que seguirem a l’esquerra cap amunt fins enllaçar de nou amb la ruta 1. Ací marxarem per la dreta i en la següent bifurcació degudament senyalitzada prendrem la senda de l’esquerra cap al Barranc Fondo i el Pas del «Burro», que seguint la senda ens portarà a l’inici de la ruta.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració de la seua utilitat en wikiloc.

Ruta circular cerca de Xeraco, por buenas sendas que tenemos que agradecer en el Ayuntamiento de Xeraco por la promoción que lleva haciendo de su montaña con la creación de rutas senderistas por la zona.
Dejamos el coche en el camino paralelo a la autopista AP7, justo por la parte de atrás del área de servicio de la Safor.
Iniciamos la marcha de la Ruta 1 de Senderismo Xeraco: Senda Llarga – Senda de la Taula, marcada con líneas blancas y naranja. Después de unos centenares de metros por el camino junto a la autopista, encontramos un poste señalizador que indica a la izquierda pas del «Burro» que es por donde volveremos. Avanzando medio kilómetro más y el camino gira a la derecha para cruzar la autopista por un túnel, seguimos recto y encontramos una puerta metálica que nos cierra el paso a una propiedad privada, pero a la parte derecha tiene una portezuela con un cartel por donde seguir la Senda Llarga.
Unos metros más adelante, cuando ya empieza la montaña encontramos una bifurcación con un cartel que a la izquierda va al Barranco Hondo, nosotros iremos a la derecha por la Senda de la Taula. Andamos unos 200 metros y encontramos otro poste indicador que seguimos a la derecha para visitar la Cueva del Vell.
La Cueva del Vell que ya tenia presencia humana en su interior en el Paleolítico, y que en la actualidad nos deja un amplio panorama de los campos y de la playa de Xeraco. El camino a la cueva va junto a la valla de la AP7, está poco transitado y en tan mal estado que a veces te entran las dudas de seguir o volverte. El acceso anterior a la cueva fue cortado por la construcción de la autopista. En la actualidad, con la incómoda senda, las visitas han descendido, dejando la vereda de acceso en un estado de abandono.
Después de visitar la cueva volvemos atrás hasta el poste indicador que ahora seguimos a la derecha por la Senda Llarga hacia el pla de las Esmoladores. La senda llena de curvas que empieza a ganar altura en zigzag hasta llegar al pla de las Foyas, donde encontramos una bifurcación que seguiremos a la izquierda en ligera subida.
Al llegar a una pista forestal dejamos la ruta 1 para ir a la derecha y alargar nuestra ruta un poco más. En las dos siguientes bifurcaciones, seguimos por el camino de la izquierda hasta encontrar la señales indicadoras del PR-CV 183. Unos pocos metros más adelante giramos a la izquierda para ir a buscar la Senda del Tio Niso que con una bonita panorámica del valle nos volverá al PR que seguiremos a la izquierda hacia arriba hasta enlazar de nuevo con la ruta 1. Aquí marcharemos por la derecha y en la siguiente bifurcación debidamente señalizada tomaremos la senda de la izquierda hacia el Barranco Hondo y pas del «Burro», que siguiendo la senda nos llevará al inicio de la ruta.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hiciste una valoración de su utilidad en wikiloc.