Xanthos-Çavdır-Üzümlü (Likya Yolu-Lycian Way) 09072020

23 minutes
August 7, 2020
July 2020

near Karaköy, Antalya (Türkiye)

Yürüyüşe Xanthos'tan başlayacaksanız şehirlerarası otobüs biletinizi Kalkan otogar olarak alabilirsiniz ve Kalkan öncesi Çavdır sapağında inerek Likya yoluna başlayabilirsiniz. Fethiye'den gelecekseniz Fethiye-Karadere-Kumluova dolmuşları ile Kınık sapağında inerek biraz yürüyerek Xanthos antik kentine ulaşabilirsiniz. Dolmuşlarda nakit geçmiyor, sadece temassız kredi kartı ve Muğla Kent kart geçiyor (Kredi kartınıza hes kodu tanımlamakta gerekiyor bunun için "https://hes.mugla.bel.tr/" adresinden kayıt yapmalısınız).

Xanthos'tan Çavdır çıkışındaki Osmanlı Mezarlığı'na kadar yol 3,5 km asfalt. Ancak yolun yarısından fazlasında yol kenarındaki orman patikası kullanılabilir.

Parkurun en güzel kısmı Çavdır-Çayköy arası Xanthos'a su götürmek için yapılmış antik su kanalı ve kemerler üzerinden yapılan manzaralı dağ yamacı yürüyüşü. Yol yer yer çalılık alan geçişleri içeriyor. Sağınızda aşağıda seraların olduğu kısım antik çağda Xanthos limanı idi sonrasında nehirlerin getirdiği alüvyonlarla kaplandı.

Çavdır'da ki Osmanlı döneminden olduğunu tahmin ettiğim tarihi mezarlık geçişi de fena değil.

Haritada bayrakla işaretli Çayköy'de üstü kapalı çadır standları var. Ordaki tabeladaki numaradan sahibini arayıp izin alıp kullanabilirsiniz.

Üzümlü gelişmiş bir yer. Restoranlar, bakkal, camping ve apart otel tesisleri bulunuyor.

Rota sonu Üzümlü çıkışındaki doğal kamp alanı. Camping tesisi yada apartta kalmak isterseniz Üzümlü'de bulabilirsiniz.

PictographRuins Altitude 0 ft

Roma Antik Su Kemeri

Asfalt yola giriş (sağdan asfalt yolun kenarındaki orman patikasından yürünebilir)

Gazkesmez camping

Serbest Kamp Alanı

PictographProvisioning Altitude 0 ft

Bakkal, cami ve pideci

Cami şadırvanında eller, yüz ve ayaklar yıkanabilir.