Xaló/Jalon -La Solana - Castel d'Aixa - Penyes Blanques - Lliber - Xaló/Jalon

Photo ofXaló/Jalon -La Solana - Castel d'Aixa - Penyes Blanques - Lliber - Xaló/Jalon Photo ofXaló/Jalon -La Solana - Castel d'Aixa - Penyes Blanques - Lliber - Xaló/Jalon Photo ofXaló/Jalon -La Solana - Castel d'Aixa - Penyes Blanques - Lliber - Xaló/Jalon

October 9, 2013
September 2013

near Jalón, Valencia (España)

Vertrek aan de "tourist info" in Xalo / Jalon.
Steek de rivier over aan de doorwaardbare oversteek.
Eerst volg je de rivier dan klim je door de "La Solana" verkaveling omhoog.
Op het einde van de geasfalteerde weg is het pad niet zeer duidelijk maar als je blijft klimmen kom je zeker uit op de PR CV-53. Dit pad volg je nu een eindje naar rechts. Prachtige zichten op de Montgo, de kustlijn en bij helder weer zelfs tot Ibiza. Je gaat tussen de topjes door richting zee. Op de volgende splitsing verlaat je de wit/gele bewegwijzering en vat je de afdaling naar LLiber aan.
Je komt uit bij het waterzuiveringsstation, vanaf hier volg je de rivier terug stroomopwaarts naar Xalo/Jalon.

• BOTHY Nov 17, 2015

Prachtige weg!
    Er is toch een probleem aan het einde van de geasfalteerde weg om te kiezen het goede pad.
    Volgens mij is het ofwel het pas van links of dat van rechts!
    Ik heb dat van het midden genomen en het was heel moeilijk.
    Er ontbreken tekens aan dit kruispunt.

Mon Plaisir 2 Nov 26, 2015

Best het linkse pad kiezen en na 300 m een scherpe bocht naar rechts volgen. Bij een stenen mannetje naar links en even later ben je zo op het wit/geel gemerkte pad van de PRCV 53 uit Pedreguer.
    Als je nog eens langskomt toon ik je met alle plezier het juiste pad, woon trouwens in de straat daar.

engelfrietje Jan 5, 2017

Graag hoor ik hoe lang de tocht ongeveer was we willen hem graag gaan lopen.

• BOTHY Jan 5, 2017

Mijn tocht heeft 3u3/4 geduurd.
    Veel plezier.

engelfrietje Jan 6, 2017

Bedankt voor de snelle reactie Bothy we gaan de route lopen

Mon Plaisir 2 Jan 6, 2017

Wij ook vandaag maar omgekeerd wellicht ontmoeten we mekaar.

engelfrietje Jan 6, 2017

Het wordt morgen 7 jan. Dus deze x niet maar we lopen bijna alle wandelingen van Mon Plaisir :-) dus wie weet......

• RIGAU Nov 12, 2017

Très jolie randonnée avec des vues magnifiques.
    on peut faire un petit détour pour monter au château d'Aix où une vue magnifique nous attend

• favandrempt Feb 11, 2021

FATOB - ik heb ergens 6 km gezien. startend vanuit Xalo met een 2de lus. Korter dus. Ikkan het traject niet meer terugvinden op dit moment.

Mon Plaisir 2 Feb 11, 2021

Een kortere wandeling in deze omgeving is deze: https://nl.wikiloc.com/routes-wandelen/xalo-castell-daicha-11832746
    Maar let op, ze is technisch gezien wel meer eisend, de paden zijn minder duidelijk en behoorlijk steil op sommige stukken.