Wrocław religijny

April 21, 2018

near Stare Miasto, Województwo dolnośląskie (Rzeczpospolita Polska)

Idealna trasa dla zwiedzania głównych atrakcji relegijnych we Wrocławiu w ciągu 3 godzin. Zaczynając od Kościół Rzymskokatolicki pw. św. Stanisława, Wacława i Doroty, kierujemy się w stronę Parafii Rzymskokatolickiej pw Bożego Ciała. następnym punktem będzie Parafia Ewangelicko-Augsburska (Luterańska) Opatrzności Bożej. Kościół Opatrzności Bożej we Wrocławiu, dawniej znany jako kościół dworski – kościół ewangelicki należący do parafii Ewangelicko-Augsburskiej Opatrzności Bożej we Wrocławiu, położony przy ul. Kazimierza Wielkiego. idziemy dalej do Synagogi Pod Białym Bocianem która jest projektu wybitnego architekta Carla Ferdynanda Langhansa, jest jedną z dwóch czynnych synagog we Wrocławiu. Przechodzimy przez piękny Wrocławski Rynek, zbliżamy się do
Kościół Rzymskokatolicki pw. Najświętszego Imienia Jezus - barokowy kościół, wzniesiony przez jezuitów w latach 1689-1698. następnym naszym punktem zwiedzania będzie Kościół Rzymskokatolicki pw. św. Macieja - gotycki kościół z cegły, zbudowany na planie krzyża, jednonawowy z transeptem i wieżą. Znajduje się po wschodniej stronie ul. Szewskiej, nosząc adres pl. bpa Nankiera 17. Przejdziemy pary metrów dalej, i widzimy Katedrę greckokatolicką pw. św. Wincentego i św. Jakuba we Wrocławiu. Przechodzimy na wyspę, i okazujemy się obok Kościoła Najświętszej Maryi Panny na Piasku - klasztorny kościół prokanonicki położony na odrzańskiej wyspie Piasek. Łacińskie wezwanie kościoła brzmi Sancta Maria in Arena i pochodzi od kościoła św. Na ostrowie Tumskim kończymy naszą wycieczkę zwiedzając Kościół Rzymskokatolicki pw. Świętego Krzyża i Katedrę św. Jana Chrzciciela. Warto również wejść na taras widokowy znajdujący się w Katedrze skąd roztacza się piękny widok na Wrocław.