وارنگه رود آزاد کوه کلارک

8 hours
July 15, 2022
July 2022

near Savār Bār, Alborz Province (Iran)

آزاد کوه از وارنگه رود و فرود به روستای کلارک
برنامه دو روزه ۲۳ و ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱
ساعت ۴ونیم صبح از تهران راه افتادیم و ساعت ۶ به روستای وارنگه رود رسیدیم. کوله های سنگین رو به قاطر دادیم (هر کوله ۲۰۰هزار تومن) و خودمون با کوله سبک به سمت برکه ساعت ۶:۴۵ حرکت کردیم.
ساعت ۱۰:۱۲ به محیط بانی رسیدم و برای صبحانه توقف کردیم.
در طول مسیر ضربان قلب بالا و تشنگی زیاد و سرگیجه داشتم که بعدا فهمیدم علائم گرمازدگی بوده
ساعت ۱۳:۳۰ به برکه رسیدم که بقیه تیم زودتر رسیده بودند و چادر ها رو برپا کرده بودند.
من به دلیل حالت تهوع و استفراغ، در چادر موندم استراحت کردم و بقیه اعضای تیم ساعت ۲ ونیم به سه قله کمان کوه، سرماهو و بخچال صعود کردند و ساعت ۸ شب به محل کمپ برگشتند.

روز بعد ساعت ۶ از خواب بیدار شدیم و تا صبحانه خوردیم و کمپ رو جمع کردیم، ساعت ۷ونیم صبح با کوله کشی به سمت گردنه حرکت کردیم.

ساعت یه ربع به ده صبح به گردنه رسیدیم و کوله ها رو آنجا گذاشتیم و با کوله سبک به سمت آزاد کوه حرکت کردیم. اعضای تیم ده دقیقه به ۱۲ به قله رسیدند ولی من با نیم ساعت تاخیر ساعت ۱۲ونیم به قله رسیدم. بعد از عکس انداختن و توقف ۱۰ دقیقه ای سریع به سمت پایین حرکت کردیم و طی یک ساعت به گردنه رسیدیم و آنجا برای صرف نهار توقف کردیم.

در برکه آنتن وجود نداشت ولی نزدیک گردنه آنتن اومد‌.

ساعت دو و ربع بعد از ظهر با کوله کشی به سمت روستای کلاک حرکت کردیم و حدود ساعت پنج و نیم به روستا رسیدیم و کمی استراحت کردیم تا اتوبوس برسد.

ساعت ۶ونیم سوار اتوبوس شدیم و دو بار وسط راه توقف داشتیم و در نهایت ساعت ۱۰ شب به تهران، میدان آزادی، رسیدیم.