اونارَکو(دره عیشه)

September 17, 2022
September 2022

near Khorramābād, Fars (Iran)

بعد از این که ماشین رو‌ کنار صد خرم آباد پارک کردیم‌ مسیر خاکی رو‌به‌سمت جنوب و به سوی دره ادامه دادیم در ابتدای دره هم چند کومه هست که جای مناسبی برای یه عصر بارونی خوب هست .وارد دره شدیم و بلافاصله مسیر رو‌بهدسمت غرب ادامه دادیم به زین اسبی بالای دره که رسیدیم مسیر رو به سمت جنوب ادامه دادیم و بعد از طی کردن مسیر کوتاهی به سمت جنوب شرقی حرکت کردیم و در نهایت به چشمه اونارکو رسیدیم چشمه توی یه غار کوچک پشت درخت انار هست که آب گوارا و خوبی هم داره . سعی کنید از راست چشمه وارد دره بشوید و نشانه این چشمه هم یک درخت وول(سرو کوهی و یک انار هست و یک سنگ مکعب شکل هم در کنار. این دو درخت به چشم میخورد حتما از داشته باشید چون در بعضی فصل ها آب کم داره مسیر خوبی هست برای اواخر زمستان و مسیر کوتاه دوستان شرکت کننده سعید عبیری. مرتضی روحانی .مهدی ارسلانپور

یورد

درخت وول

اونارَکو.

دقت کنید که نشانه این چشمه درخت انار و درخت سرو کوهی هست و از رین اسبی بالا دره که سمت جنوب شرقی نگاه میکنید یه سنگ مکعبی بالای دست چشمه دیده می‌شود