Wiss, Baach a Bësch MET HONDEN

June 14, 2021
June 2021

near Baschleiden, Wiltz (Lëtzebuerg)

Wandeling in Baschleiden, maar met extra aanwijzing voor de wandeling met een hond.
Volg je de route middels de bordjes, dan kom je op de eerste 1,5km maar liefst 5 veeroosters tegen, sommigen met als extra hindernis poortjes van stroomdraad.

Er is GEEN veilige doorgang of plankje voor honden; de meeste roosters zijn te breed om ze over heen te laten springen.
Je zal je hond dus over het rooster moeten tillen, waarbij je ook op je eigen veiligheid moet letten.

Indien je dit wil vermijden, dan raad ik aan om bij de start rechtdoor te lopen in plaats van rechtsaf naar beneden te gaan.

Ga aan het einde van het pad (bij het bankje) rechtsaf, via het pad over een ietwat steile helling naar beneden waar je uitkomt bij een beekje met een bruggetje.
Hier is ook een rooster (fijnmazig, dus voor grote hondenpoten wel vervelend, maar niet gevaarlijk), maar de hond kan ook vrij makkelijk door het beekje heen.

Bij het bruggetje pik je de oorspronkelijke route weer op en loop je de route weer zoals uitgezet.

De terugweg voert je dan gedeeltelijk weer over dezelfde route als de heenweg, maar zo vermijd je de roosters.

Wij hebben (nadat onze hond door het rooster viel met zijn poot...gelukkig zonder schade) onze honden over de roosters getild (25kg en 40kg) en dit is de eerste keer dat we spierpijn in onze armen hebben na een wandeling! 😁