Wiesiółka - Bartkowa - Gródek n.Dunajcem

Photo ofWiesiółka - Bartkowa - Gródek n.Dunajcem Photo ofWiesiółka - Bartkowa - Gródek n.Dunajcem Photo ofWiesiółka - Bartkowa - Gródek n.Dunajcem

January 17, 2011
August 2010

near Załęże, Województwo małopolskie (Polska)

Ścieżka wiedzie północną stroną jeziora Rożnowskiego, częściowo szlakiem niebieskim Rożnów – Ciężkowice i południowymi stokami góry Majdan 512m. Kierujemy się szlakiem niebieskim w kierunku wschodnim, po ok. 50m wychodzimy z lasu, po lewej stronie zaczynają się widoki na północ, gdzie leżą: wieś Rożnów i most na Dunajcu w Radajowicach. Na wysokości 253m skręcamy ze szlaku niebieskiego ostro w prawo w kierunku południowym, idąc miedzą do grzbietu wzgórza, możemy ujrzeć panoramę całego jeziora wraz z otaczającymi ja górami tj.: Jodłowiec Wielki 482m, Ostra 483m, Czubica 453m, Majdan 512m, Ostryż Płd 417m. Następnie wchodzimy w piękny las bukowo - jodłowy góry Majdan. Schodząc do Bartkowej natykamy się na prace związane z projektem „Przedsięwzięcie dla powstrzymania degradacji ekologicznej zespołu zbiorników wodnych Rożnów – Czchów w miejscowości Bartkowa. Zagospodarowanie strefy brzegowej zbiornika Rożnowskiego w rejonie Bartkowej”. Projekt finansowany częściowo z Unii Europejskiej we współudziale Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego. Następnie kierujemy się drogą już asfaltową do Gródka nad Dunajcem gdzie kończymy naszą wyprawę.

PictographHiking Altitude 1,264 ft

Przystanek komunikacji osobowej Rożnów Wiesiółka

Przystanek komunikacji osobowej.

PictographHiking Altitude 1,253 ft

Wiesiółka

Po prawej stronie drogi widoki na jezioro.

PictographHiking Altitude 1,237 ft

Okolice sklepu w Wiesiółce

Widoki na jezioro.

PictographHiking Altitude 1,287 ft
Photo ofDroga polna równoległa do niebieskiego szlaku. Photo ofDroga polna równoległa do niebieskiego szlaku. Photo ofDroga polna równoległa do niebieskiego szlaku.

Droga polna równoległa do niebieskiego szlaku.

Ze względu na widoki należy zejść z niebieskiego szlaku w kierunku południowym ok 100 m w prawo.

PictographHiking Altitude 1,279 ft

Wyjście z lasu

Szlakiem niebieskim poprzez las bukowo - jodłowy.

PictographHiking Altitude 1,223 ft

Na niebieskim szlaku

Na niebieskim szlaku droga asfaltowa w kierunku Bartkowej.

PictographHiking Altitude 0 ft

Bartkowa Posadowa

Bartkowa Posadowa skrzyżowanie dróg Gródek - Rożnów z drogą do Zakliczyna

Gródek przystań

Gródek nad Dunajcem. Największe kąpielisko nad jeziorem. Przystań statku wycieczkowego Jaskółka. Wypożyczalnie sprzętu pływajacego. Liczne ośrodki wypoczynkowe. Baza noclegowa. Urząd Gminy. Poczta, sklepy, bary i restauracje.