Weisze Weg: 19 JUL 2017 08:14

July 21, 2017
July 2017

near Aachen, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Schitterende wandelroute door het "paardenlandschap". Route is gemarkeerd met witte symbolen zoals voetstappen of hoeven en witte strepen op de grond of gemarkeerde lantaarnpalen, hekken of leuningen. Verschillende uitzichtpunten met witte markering etc etc. Verstandig is om de route te starten zoals aangegeven op de track vanuit Aken. De markeringen zijn dan het beste te zien en de route is minder zwaar doordat de heuvels afgelopen worden in plaats van berg op.
Routebeschrijving vanuit Kerkrade:
WEISZE WEG
Afstand: 20 km.
Start: Spoorwegstation ZLSM Kerkrade, Adres: Stationstraat, Kerkrade
RA met de rug naar het station van ZLSM
RD bij rotonde de Hamstraat oversteken
RD trappen af tot aan eerste kruising (markering: betonnen paaltje)
RA pad richting dal nemen (=Baamstr)
LA brug over Anstellerbeek nemen richting “Stokpaardje” (markering: witte ijzeren bogen)
RD pad (= Heyder Feldweg) blijven volgen tot aan Waterburcht Haus Heyden
LA pad langs hoofdingang Haus Heyden volgen tot aan splitsing
RA pad langs beek vervolgen
LA bij kruising bij Obermühle (markering: witte berkenbomen en ijzeren routeaanduiding)
RD (=Mühlenbachstr) heuvel op via fietspad
RA LET OP op de top vd heuvel bij (markering van witte voetafdrukken op de grond)weg oversteken en op fietspad (markering metalen stroken in de grond)
RA bij betonnen markeringspaaltje bij restanten van de Siegfriedlinie
RD voetpad volgen tot aan uitzichtplateau met markering: witte berk en wit firetsenrek)
Retour tot aan trappen met wit gemarkeerde leuning
RA trappen naar beneden tot aan asfaltweg (= Geuchter Weg)
RA weg vervolgen tot aan Y-splising (rechts staat een betonnen markeringspaal)
LA verharde weg verlaten en voetpad nemen
RD voetpad met zitbank vervolgen tot aan bebouwde kom
RA verkeersweg (=Forsterheidestr) volgen
LA verharde weg richting bebouwde kom (markering lantaarnpalen met witte banden)
RD gaat over in veldweg (=Mühlenfeldweg)
RD volgen tot aan woning
RD Banker Feldstr oversteken richting Uersfeld (gemarkeerde lantaarnpalen volgen)
RD tunnel onder spoorweg
RA bij gemarkeerde lantaarnpaal voetpad in (=Uersfelder Fussweg)
LA bij splitsing (Uersfelder Schlossweier) naar drukke verkeersweg lopen.
RD weg met markering (voetstappen, paardenhoeven en lantaarnpalen) volgen
LA bij T-splitsing
LA bij volgende T-splitsing (let op de witte markeringen)
RA bij kruisbeeld en betonnen paaltje
RD langs “der Maulbeerhügel” (witte berkenbomen)
LA ná de heuvel voetpad in
RD door ‘stegel’ of ‘koeienpoortje’ richting bebouwde kom (markering witte lantaarnpalen)
Hier is een afsplitsing (met een mogelijkheid RD door het dorp en einde RA over verkeersweg tot aan kruising)
RA door weiland richting “die Verborgene Mitte” (markering betonnen paaltjes)
RD bij splitsing (betonnen paaltje) langs weiland
Retour bij kunstwerk
Door weiland naar gebouw op heuvel (=uitzichtpunt terras Berensberg) open van 11u tot 14u en van 16u tot 20 uur (maandag gesloten).
RD Vanaf het uitzichtpunt retour dorp Berenberg en verkeersweg oversteken
RA richting kruising (markering lantaarnpalen) en samenkomst met de afsplitsing
RD via voetpad (hier liggen 2 horeca gelegenheden) langs de verharde weg (=zum Blauen Stein) markering witte hekwerkjes
RA naar “Paulinensäule” en parkeerplaats
RD verharde weg gaat over in grind- en bospad
LA onder autosnelweg door tunneltje
RA direct na tunneltje heuveltje op LET OP markering
RA verharde weg volgen langs autosnelweg en paardenweiland (in dal ligt Paarden springcentrum en Tivoli)
LA bij Y-kruising van wegen (markering lantaarnpalen)
Mogelijkheid tot afkorting (LA openbare weg vervolgen tot bij oude stoffenververij)
RA markering op weg en op lantaarnpalen volgen (hier ook een stokpaardje)
RD weg vervolgen en verkeersweg (=Kohlscheiderstr) oversteken
RA voetpad (=Schlossparkstr en pad) met markering (achter woningen lopen)
LA weg (=Schlossweiherstr met gemarkeerde lantaarnpalen) tot weer op de Schlossparkstr
RA weg vervolgen en door parkje (let op markering)
LA einde park en trappen op (wit gemarkeerde leuningen)
LA wandelpromenade (op hoogte) tot eind lopen (= oude trambaan met witte grote schommel)
RD trappen af (wit gemarkeerd)
RD voetpad volgen met witte markering (witte scheidsrechterstoel)
RA bij witte boerderij
RA bij water opvang bassin door tunneltje onder verkeersweg
RD weg oversteken en markering volgen langs beek tot aan verkeersweg
Samenkomst met afkorting
RA weg vervolgen langs stoffen ververij (oude fabrieksgebouwen en nu aktiviteitencentrum)
RA bij bebouwde kom (vroeger klooster en nu ouderencentrum)(=Strüverweg)
LA pad met witte markering volgen
RD voetpad langs vijver (links of rechts) heuvel op volgen
RA Lousberg Terrasse (witte markering en grote hangmatten)
RA witte markering volgen en flinke klim over verharde voetpaden tot eindpunt bij uitzichtpunt (Teuffelsberg) en restauranttoren (enkel open op zondag!!!)