Waulsort: Hellingbossen op de Maasoevers

Photo ofWaulsort: Hellingbossen op de Maasoevers Photo ofWaulsort: Hellingbossen op de Maasoevers Photo ofWaulsort: Hellingbossen op de Maasoevers

April 6, 2021
April 2021

near Waulsort, Wallonia (Belgique)

Absoluut een wandeling die in onze Top-5 van 2021 zal terechtkomen.
Het was een koude Paasdag, en tot ruim na de middag liet de zon zich niet zien. Maar het sombere weer van de voormiddag deed niets af aan de prachtige panorama’s over de Maasvallei. De uitbundige flora van de hellingbossen maakte de wandeling alleen maar mooier.
Enkel een traject van ongeveer een kilometer, een eindje voorbij Falmignoul, dreigde een beetje saai te worden: een rechte landbouwweg die ‘vals plat’ tussen eindeloze akkers doorliep was het minst mooie deel van de wandeling. Maar toen we vlak voor het hoogste punt halt hielden en ons omdraaiden, waren de vergezichten prachtig, en bovendien hoorden en zagen we voor het eerst in jaren weer een leeuwerik.
Het ommetje door Waulsort is facultatief, maar dit dorpje met zijn belle époque villa’s is absoluut de moeite waard om even wat tijd in zoek te brengen…
Uitgebreide beschrijving op mijn blog.

• Tony Goossens 1 Apr 28, 2021

Mooie afwisselende route, een van de mooiste wandelingen die ík in België al gedaan heb

• Photo of frabog
    frabog May 30, 2021

Zeer mooie route maar zorg zeker voor goede schoenen wegens glad en soms steil. Neem je tijd en geniet ! Pont over de Maas was fijn.

• stijn9620 Oct 14, 2023

Mooie wandeling, opletten voor de Maas. Ik kon geen gebruik maken van de overzet (geen probleem je kan de sluis gebruiken waar je op het einde van de wandeling ook gebruik van maakt), op een gegeven moment moet je om de klif via een smal pas naast de Maas, bij hoog water zou het een probleem kunnen zijn.

Voor de rest een mooie pittige wandeling