Watervallen en steengroeven aan de Ourthe

Photo ofWatervallen en steengroeven aan de Ourthe Photo ofWatervallen en steengroeven aan de Ourthe Photo ofWatervallen en steengroeven aan de Ourthe

October 5, 2021
October 2021

near Haie des Pauvres, Wallonia (Belgique)

In de Condroz kan je mooie wandelingen maken, maar soms kan het een beetje saai worden als je al te veel over landbouwweggetjes en tussen akkers door moet wandelen.
Deze wandeling heeft ons echter geen moment verveeld.  Prachtige panorama's, mooie gehuchtjes, oude holle wegen...
Het zou wel eens één van onze toppers dit najaar kunnen zijn!

• Photo of Timcon
    Timcon Oct 9, 2021

Dankjewel voor deze afwisselende en prachtige route! Goed te volgen op de gps kaart. Vandaag met zoon en hond gelopen, genietend van het mooie weer. Leuk om ook door kleine gehuchten te komen waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan.
    Af en toe wel pittige klimmetjes en vooral de afdalingen, want de keien zijn best glad. Was blij m’n wandelstokken mee te hebben.
    Het weiland tussen de draaipoortjes was ook er modderig, je zakt er diep in de klei, dus zorg dat je wandelschoenen ertegen kunnen.
    Ook voor de hond (flat coated retriever 4 jr) was deze route goed te doen.
    Onderweg is er geen horeca, maar er zijn genoeg plekken waar je, genietend van de natuur en omgeving even kunt zitten.

• Photo of Thea Rousch
    Thea Rousch Oct 10, 2021

We hebben vandaag genoten van je wandeling. Prachtig. Alles zat er in, ook flinke klimmetjes. Je moet de route lopen bij droog weer .

• kimfl Aug 22, 2023

Wij hebben de route gewandeld in augustus 2023 bij droog weer en dat was goed te doen. De gps was goed te volgen. Er zijn 2 stijle klimmetjes waarbij wandelstokken van pas komen. De eerste en laatste kilometers waren in mooi bosrijk landschap. Persoonlijk vonden wij het gedeelte rond de steengroeve minder aangenaam om te wandelen omdat het pad naar beneden een brede kiezelweg was. De wandeling loopt ook langs de Ourthe gedurende enkele meters, maar ook niet meer dan dat. We hadden hogere verwachtingen. Zoals gezegd is er onderweg geen horeca.