Waremme (Borgworm)

April 14, 2018
April 2018

near Waremme, Wallonia (Belgique)

Wandeling van wandelclub Les Amis du Tumulus in Waremme.
We vertrekken in Waremme en gaan naar Oleye. In Oleye maken we een eerste lus in de richting van het dorpje Lantremange om vervolgens terug naar Oleye te wandelen en zo verder terug via Waremme naar Berloz. In Berloz maken we een tweede lus naar het dorpje Corswarem en zo terug naar Berloz. Nu wandelen we verder naar Hollogne sur Geer en zo verder naar Grand- Axhe en Petit- Axhe.. We wandelen nu door een poort een prive domein op, namelijk dat van het Kasteel van Selys - Longchamps, dit was enkel opengesteld voor de wandeling. (Je kan aan de poort naar rechts wandelen en dan naar links en dan kom je ook aan de ingang van het kasteel uit.) Na het park wandelen we verder richting Waremme waar we door de stad terug naar de startplaats gaan.
De wandelingen gaat voor 99% over betonwegen enkel het réserve naturelle du Haut Geer, het park Maison de Hesbaye en het park van het kasteel gaan over onverharde wegen.

• Photo of merenne
    merenne Apr 9, 2019

itinéraire rapide routes et chemins carrossables , mais balade un peu monotone , mais bon c'est la Hesbaye