Wandeling vanaf camperplaats Órgiva

Photo ofWandeling vanaf camperplaats Órgiva Photo ofWandeling vanaf camperplaats Órgiva Photo ofWandeling vanaf camperplaats Órgiva

March 17, 2024
March 2024

near Los Tablones, Andalucía (España)

Deze camperplaats onder het dorp bij de brug heeft op een prullenbak en bankje bij de rivier de Guadalfeo geen voorzieningen.
Maar de plaats is erg mooi. Dicht bij de de rivier en de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada op de achtergrond.
De wandeling gaat direct vanaf de camperplaats.
Je loopt langs riviertjes en blijf deze volgen. Na een kilometer kom je langs de geitenboerderij, welke meestal 2 maal per dag langskomen. Deze keer liepen de geiten met ons mee langs de rivier. Hier loop je een heel stuk langs door de droge rivierbedding, wanneer de rivier meer water bevat.
Maar het pad blijft wel begaanbaar.
Bij de schommel ga je rechtsaf de heuvels in.
Hier kom je bij een dorp wat El Morreon heet.
Hier leven de vele hippies die je in het dorp tegen komt.
De eigenaar noemt het een woningcoöperatie.
Zie link: https://www.workaway.info/en/host/367411421778
Het zijn enkele kleine huisjes, maar het meerendeel is caravans en oude campers/ vrachtwagens.
Ook staan er enkele tippytenten.
Het dorp is over een groot gebied verdeeld. Na het “hippiedorp” kom je in Órgiva.
Na het dorp daal je via een nauw straatje af door een open woonwijkje met grote tuinen.
Het allerlaatste stukje loop je weer langs de rivier.