Wandeling vanaf camperplaats Grazalema.

Photo ofWandeling vanaf camperplaats Grazalema. Photo ofWandeling vanaf camperplaats Grazalema. Photo ofWandeling vanaf camperplaats Grazalema.

January 27, 2024
January 2024

near Grazalema, Andalucía (España)

Deze vrije camperplaats in Grazalema heeft op prullebak na geen voorzieningen, maar ligt prachtig boven het dorp. De wandeling gaat direct vanaf de camperplaats en je gaat eerst direct omhoog achter je camper.
De omgeving ligt vol met stenen en je klimt vrij steil omhoog.
Op de eerste bergheuvel ga je rechtdoor en je laat het stukje links van de route wat het is. Je klimt geleidelijk verder de bergen in via een redelijk pad. De route gaat rechts om de berg en daalt vervolgens af na een breed wandelpad. Dit volg je bijna tot de camperplaats. Je kan ook doorlopen tot de camperplaats, maar het tweede lusje gaat langs het stuwmeer en heeft een prachtig uitzicht over het dorp. In het stuwmeer stond weinig water toen wij er waren. Je klimt langs de stuwmeerwand via een strap naar een mooi wandelpad boven het dorp.
Je komt onder op het parkeerterrein weer uit waar de camper staat.