Photo ofWandeling Le Hérou en de Keltische Vesting Le Cheslé - Berismenil langs de Ourthe. Photo ofWandeling Le Hérou en de Keltische Vesting Le Cheslé - Berismenil langs de Ourthe. Photo ofWandeling Le Hérou en de Keltische Vesting Le Cheslé - Berismenil langs de Ourthe.

5 hours one minute
August 20, 2020
August 2020

near Ollomont, Wallonia (Belgique)

Opgelet: bij Le Hérou daal je af naar de Ourthe via een zeer steil pad met behulp van een ketting. 3 maal een (redelijk) steile klim.

Parking Belvédère de Nadrin

Parking Houffalize, Luxembourg, BEL

• Photo of Op wandel
    Op wandel Oct 11, 2020

Leuke wandeling! Doorkruist verschillende mooie plekken van het park. Na de eerste afdaling loop je een stuk langs de rivier. Op een gegeven moment moet je volgens deze route steil omhoog klauteren op een stuk waar je geen duidelijke weg ziet. Volgens ons kan je ipv te klimmen ook gewoon de oevers blijven volgen om dan weer op het pad te komen.

Westy2000 Oct 12, 2020

Dank je wel voor je reactie op deze wandeling. Het is inderdaad mogelijk om deze wandeling te volgen langs de oever van de Ourthe en de eerste klim zo te omzeilen. Het pad naar boven is inderdaad wat in onbruik geraakt. Wijj hebben het er in opgenomen om de wandeling iets moeilijker te maken en om nog enkele mooie uitzichtpunten toe te voegen. Blij dat jullie ervan genoten hebben!

• Ilya S'edin May 2, 2021

One of the best trip!

• Jacoba Cornelis Jul 31, 2023

Zou je deze wandeling met de kinderwagen kunnen doen (als je de steile stukken eruitlaat)?

Westy2000 Jul 31, 2023

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

• Peter Dijkstra 1 Sep 13, 2023

Ik zou de route vandaag gaan trailen. Via de kettingen afgedaald naar de Ourthe. Na ongeveer 1,5 km kon ik niet verder. Ik moest dan door het water om een rots heen. Waarschijnlijk kwam dit doordat het de dag ervoor flink heeft geregend. De Ourthe was behoorlijk wild, dus besloten om niet verder te gaan. Jammer maar helaas. Het deel wat ik gezien heb was prachtig.

• Photo of pvandamme
    pvandamme Oct 1, 2023

Prachtige wandeling, wel een vrij zware. Zeker door de steile afdaling in het begin en de pittige stukken omhoog. Niet aan te raden bij nat weer, wegens te glad. Maar enorm genoten, hou er rekening mee dat je ondanks het "maar" 10km is je trager dan je normale tempo vordert. We hebben er bijna 6 uur over gedaan met de nodige stops, mijn kinderen van respectievelijk 9 en 14 hebben ze flink mee uitgewandeld.

• cuipers86 Oct 30, 2023

Op welke plaats op de kaart moet je door het water? Grjs

Westy2000 Oct 30, 2023

Normaal moet je tijdens deze wandeling nergens door het water heen. Enkel bij zeer hoge waterstanden is het mogelijk dat het pad op sommige plaatsen wat ondergelopen is. Hoge waterdichte schoenen zijn tijdens de natte perioden steeds een aanrader.

• Photo of philnendaz
    philnendaz Oct 31, 2023

Parcours effectué aujourd'hui. Et donc après les fortes pluies des derniers jours et sur terrain glissant. Tout était praticable, même si c'était parfois limite pour suivre le chemin au sec. Honnêtement, le passage par les cordes métalliques du Hérou n'est pas le plus difficile. Mais c'est fun. Comme les échelles de Rochehaut qu'on présente aussi souvent comme difficiles etc.... On n'est pas dans les Alpes non plus :-)
    Parcours exigeant et technique par temps de pluie mais super agréable. Ce serait intéressant de signaler qu'il suit en grande partie l'Escarpardenne qui est un parcours de grande randonnée magnifque qui part du Grand-Duché du Luxembourg jusqu'à La Roche.
    Magnifiques points de vue, surtout maintenant en automne, et le passage sur le site de l'âge du fer est émouvant.
    Un must pour les randonneurs amateurs de culture et de chemins exigeants.