Wandeling door de Vederi Kloof - Kreta

Photo ofWandeling  door de Vederi Kloof - Kreta Photo ofWandeling  door de Vederi Kloof - Kreta Photo ofWandeling  door de Vederi Kloof - Kreta

August 5, 2015
May 2015

near Bezerianá Metóchia, Crete (Greece)

Start bij het café van de lesbo's waar je eerst even wat kunt drinken, dan het dorp uit naar beneden via een betonpad. Eenmaal in de kloof aangekomen naar rechts de bedding volgen, helaas kun je maar een klein eindje door de bedding, daarna is alles overwoekerd en zul je terug moeten. Toch wel de moeite waard vanwege de vegetatie. Via een trap die langs mooie zandsteen formatie voert weer omhoog uit de kloof. Daarna weer via de weg terug naar het dorp.

PictographProvisioning Altitude 0 ft

Bakkerij

Hier kun je al heel vroeg lekker vers brood kopen, de eigenaresse en haar dochter zijn zeer vriendelijk.

Flora & Fauna langs het pad

De drakenwortel (Dracunculus vulgaris) is een plant uit de aronskelkfamilie (Araceae). Het is een 0,6–1,2 m hoge, overblijvende plant. De handvormige bladeren ontwikkelen zich voor de bloei. Ze omringen de schacht van de zich ontwikkelende bloeiwijze en zijn 10–20 cm lang en bestaan uit negen tot dertien kort gesteelde, smal-lancetvormige, vaak wit gevlekte deelblaadjes. Wanneer de plant volop in bloei staat, ruikt hij enorm smerig, hij ruikt sterk naar dode beesten De drakenwortel komt van nature voor van het centrale en oostelijke deel van het Middellandse Zeegebied tot in Bulgarije. In Zuid- en Zuidoost-Spanje is de soort ingeburgerd. De plant komt voor in bossen en schaduwrijke rotsvelden.

Kerkje op Pleintje

PictographProvisioning Altitude 0 ft

Piepklein caféetje waar je wat kunt drinken, het wordt bevrouwd door 2 aardige lesbiennes. Hier iets eten is niet zo'n goed idee, wij hebben in ieder geval daar een slechte ervaring mee.

Zomaar midden in de wildernis een paar bankjes en een font die niet meer in bedrijf was.

Steile trap omhoog uit de kloof.