Wandeling Cielle 6.6 km

January 5, 2019
January 2019

near Beausaint lez La Roche, Wallonia (Belgique)

Wandeling naar Cielle en weer terug vanaf Hotel/Restaurant La Claire Fontaine (op de weg tussen La Roche en (o.a.) Halleux.
Hier kun je de auto parkeren, en steek je de rivier over.
In het begin loop je links langs de Ourthe.
Dit pad begint als grindpad, maar gaat over in een betonplaten pad, om vervolgens weer over te gaan in een zandpad.
Dit loopt wel rustig, omdat hier geen verkeer door komt (behalve een verdwaalde jager/boswachter)
Het zandpad voert je door een stuk bos, met een erg steil pad naar boven naar het plaatsje Cielle.
In het dorpje aangekomen kun je evt. even uitrusten in één van de horeca gelegenheden.
De route gaat vervolgens weer over/langs een weg naar beneden, terug naar het begin punt.
Dit is weer niet echt fraai om te lopen, maar gelukkig komt hier weinig verkeer over.
Tijdens deze afdaling heb je de mogelijkheid om in een bocht (bij het laatste huis van het dorp) een bospad rechtdoor te nemen.
Ik vermoed dat je hier een heel stuk van "de verharde weg" afsnijd, wat misschien wat leuker is om te lopen.
Wij zagen het eind van dit pad echter pas toen we alweer beneden waren.
Misschien de moeite van het proberen waard.
Let op dat je goede schoenen meeneemt, zeker als het regenachtig is kunnen de zandpaden erg glad zijn!